Wethouder en DWLL-jeugd heropenen kunstgrasvelden

8 september 2018 16:30

Wethouder Gea Wielinga heeft zaterdagmiddag samen met de jeugd van de De Witte Lakenvelder League (DWLL) de kunstgrasvelden op onze accommodatie officieel heropend.

Afgelopen zomer verving de Gemeente Súdwest-Fryslân de toplagen van de kunstgrasvelden op ons sportpark. Daarmee kunnen deze weer circa tien jaar vooruit. Veld 4 is bovendien voorzien van belijning voor alle nieuwe jeugdspelvormen. Daarmee is onze accomodatie een van de eerste locaties in het noorden van ons land.

"Ik wil de gemeente Súdwest-Fryslân graag bedanken voor de fijne samenwerking in dit proces. Het resultaat mag er zijn: prachtige velden op een even zo mooi sportpark. We zijn er trots op om als sportief centrum voor de ons omliggende wijken dergelijke faciliteiten te mogen aanbieden", aldus voorzitter Frank Slob, even voor de openingshandeling. Wethouder Wielinga stond nog kort stil bij de samenwerkingen tussen SWZ Boso Sneek en ONS Sneek: "Jullie doen dat goed, onder meer in het vrouwenvoetbal wordt er al samen gewerkt en verder gaan we zien wat de toekomst ons brengt."

Nadat de wethouder - namens het gemeentebestuur -  samen met de jongste leden van onze vereniging het rode lint doorknipte, namen laatsgenoemden de velden direct in gebruik. Op de daaropvolgende receptie in het Sponsorhome waren onder meer vertegenwoordigers van de gemeenteraadsfracties en buurtverenigingen aanwezig.

In de media:

De Witte Lakenvelder League Gea Wielinga Gemeente Súdwest-Fryslân Kunstgrasvelden