‘Vrienden van de Sporthal Wit Zwart’ maakt betere materiaalopslag mogelijk

1 november 2018 9:00

Verschillende jeugdploegen kunnen sinds dit seizoen gebruik maken van opslagcontainers voor klein voetbalmateriaal en -ballen. De aanschaf van deze containers is mede mogelijk gemaakt door de Stichting Vrienden van de Sporthal Wit Zwart.

De Stichting Vrienden van de Sporthal Wit Zwart draagt sinds de verkoop van de sporthal aan de Alexanderstraat bij aan verenigingsprojecten binnen SWZ Boso Sneek. Vanuit de vereniging is bij hen het verzoek gedaan om mee te helpen aan een oplossing voor de problematiek rond materiaalopslag en -verlies.

De verrijdbare containers, die nu vrijwel iedere avond op de velden te zien zijn, bleken in een mogelijke oplossing te voorzien. Vrijwel ieder jeugdteam heeft de beschikking gekregen over een eigen container, voorzien van cijferslot.

“Jaarlijks verliezen teams voor duizenden euro’s aan materialen. Dat wilden we een halt toeroepen, want die kostenpost is echt enorm zonde. Dankzij deze containers kunnen we de materialen nu gemakkelijk verplaatsen en opslaan”, reageert voorzitter Frank Slob, in wiens portefeuille het materiaalbeheer valt. “We willen de stichting enorm bedanken voor hun bijdrage. Hopelijk kunnen we het materiaalverlies hiermee terugdringen. Daarnaast zijn de containers gemakkelijk op te slaan. Een win-win-win-situatie dus eigenlijk!”

Containers materiaalopslag

Materiaalbeheer Stichting Sporthal Wit Zwart Sneek Stichting Vrienden van de Sporthal Wit Zwart