SWZ Boso Sneek wint ware thriller (incl link naar beelden)

28 september 2015 19:45

SWZ Boso Sneek moest zondag afreizen naar Utrecht waar moest worden aangetreden tegen Magreb'90. Magreb90 is een vereniging die vanuit de vijfde klasse in acht jaar tijd is gepromoveerd naar de Topklasse zondag. Een selectie met erg goede spelers met name in de frontlinie. Twee parels van spelers aan de buitenkanten in de vorm van Jawad Ballasan en Ismail Ouaddouh. En in de spits oud Ajax speler Nordin Boukhari.

De technisch vaardige thuisclub nam het initiatief en ging druk zetten op het doel van Kevin van der Meulen. Van der Meulen had in de tiende minuut een prima redding in petto. Even later was het wel raak. Verkeerd uitverdedigen van Kevin Huitema werd SWZ Boso Sneek fataal. De bal werd vanaf rechts voor de voeten geschoven van Jawad Ballaan, die vanaf de rand zestien verwoestend uithaalde. Het duurde niet lang eer de ploeg van Berry Zandink langszij kwam. Na een corner van Alwin Velds was het Freerk de Jong die de bal tegen het net drukte: 1-1. Nog voor de thee werd het 2-1 door een kopbal van Nordin Boukhari, dit na een schitterende actie van Ismail Ouaddouh op rechts. In de tweede helft zette SWZ Boso Sneek brutaal meer druk naar voren, maar kreeg het de deksel op de neus na een goed uitgevoerde counter. Doelpuntenmaker was opnieuw Belasan. SWZ Boso Sneek bleef knokken en kwam via een gelukkig doelpunt van de in de basis startende Getuar Derguti dichterbij. Met Tjeerd Andringa in de ploeg voor Getuar Derguti werd het accent nog meer op de aanval gelegd. Niet dat Tjeerd excellent speelde maar hij scoorde met het hoofd wel de belangrijke derde treffer. Voor het derde doelpunt van SWZ Boso Sneek was Nordin Boukhari met rood van het veld gestuurd door scheidsrechter A. Wiemer. Zes minuten voor tijd sloeg het noodlot voor de Snekers alsnog toe. Uit een hoekschop kopte Ismail Sardi de bal achter doelman Kevin van der Meulen. En wat er toen gebeurde valt niet te beschrijven als je niet zelf toeschouwer bent geweest bij deze spectaculaire match. Vanaf de rechterkant werd invaller Patrick Altenburg bereikt die de bal bij de tweede paal binnen tikte. Het werd in de blessuretijd echter nog gekker en mooier voor SWZ Boso Sneek toen Tjeerd Andringa iedereen te snel af was en het goudhaantje werd van SWZ Boso Sneek. Een prachtig resultaat op basis van vechtlust en passie bereikt.

link naar samenvatting van RTV Utrecht