Herald Nauta nieuwe keeperstrainer SWZ Boso Sneek

12 april 2019 17:30

Persvoorlichting

Herald Nauta is volgend seizoen de nieuwe keeperstrainer van SWZ Boso Sneek. Nauta is daarmee de opvolger van Sjouke Kingma, die deze functie tot het einde van dit seizoen vervult.

De nu 43-jarige Nauta stond jarenlang onder de lat bij het eerste elftal van VV Sneek. Met dat team vierde hij vele successen en sloot hij in 2007 zijn loopbaan als eerste keeper af. Daarna was Nauta binnen SWZ Boso Sneek nog enkele seizoenen actief als voorzitter van de voetbaltechnische-commissie.

"Het is ontzettend goed te zien dat Herald, een man met een schat aan ervaring en kennis, nog altijd zo betrokken is bij onze vereniging", aldus voorzitter Frank Slob in reactie op de aanstelling van Nauta. "We hebben zeker vertrouwen in een succesvolle samenwerking, die de sportieve groeicurve van onze enthousiaste keepers zeker een verdere impuls gaat geven."

SWZ Boso Sneek is momenteel bezig aan een succesvol seizoen in de eerste klasse, waarin het de eerste periode veroverde en dus mag gaan strijden om terugkeer naar de Hoofdklasse. Vorige week werd op spektaculaire wijze gewonnen van directe concurrent VKW Westerbork (6-0). Dit weekend staat, met nog vijf duels te gaan, de kraker in en tegen lijstaanvoerder Emmen op het programma. Bij Sneker winst komen Emmen, dat een wedstrijd minder speelde, en SWZ Boso Sneek gelijk aan kop van de ranglijst te staan.

Foto: Nauta (midden, roze shirt) in 2013 als keeper van Oud Sneek.

Herald Nauta Keeperstrainer SWZ Boso Sneek 1