Doek valt aan einde seizoen voor SVO Sneek

17 mei 2019 21:30

Persvoorlichting

SVO Sneek, de vrouwen- en meisjesvoetbalorganisatie van SWZ Boso Sneek en ONS Sneek, stopt aan het einde van het seizoen te bestaan. Het bestuur van SWZ Boso Sneek heeft haar leden daar vrijdagavond op de Algemene Ledenvergadering over geïnformeerd.

Een seizoen geleden werd de SVO Sneek opgezet om het vrouwen- en meisjesvoetbal in de regio een impuls te geven. Hierbij werd afgesproken dat SWZ Boso Sneek en ONS Sneek de invulling van de samenwerking, waarbij gedacht kan worden aan bijvoorbeeld aan het leveren van speelsters en staf, vrijwilligers en organisatorische zaken als administratie en financiën, evenredig zouden oppakken. In de afgelopen seizoenen is gebleken dat dit onvoldoende is gebeurd, waardoor in de praktijk SWZ Boso Sneek voor het merendeel van deze taken de mensen en organisatie leverde.

Het verenigingsbestuur van SWZ Boso Sneek vindt deze situatie onwenselijk en besloot, na afgelopen week opnieuw onvruchtbaar overleg te hebben gevoerd met het bestuur van ONS Sneek, deze samenwerkingsvorm met ingang van komend seizoen te beëindigen. Hierbij gesteund vanuit de gesprekken die zijn gevoerd met een groot deel van de speelsters en staf die namens SWZ Boso Sneek in de SVO uitkomt en bekrachtigd door eenzelfde besluit van de Algemene Ledenvergadering van SWZ Boso Sneek valt daarmee het doek voor SVO Sneek.

In de praktijk betekent dit dat vrouwen en meisjes die dit seizoen uitkomen in een SVO-team na de zomer gewoon weer spelen voor hun eigen vereniging. Op de Algemene Ledenvergadering benadrukte het bestuur van SWZ Boso Sneek dat op eigen kracht gebouwd zal blijven worden aan stevig fundament voor het vrouwen- en meisjesvoetbal in Súdwest-Fryslân. Dat de basis hiervoor bij SWZ Boso Sneek goed is, blijkt uit het feit dat het aantal aanmeldingen voor aankomend seizoen opnieuw is gestegen en er door het beëindigen van de SVO geen organisatorische problemen worden verwacht.

SWZ Boso Sneek ziet de toekomst van het vrouwen- en meisjesvoetbal binnen haar vereniging rooskleurig en vol vertrouwen tegemoet. De organisatie van de gehele jeugdopleiding wordt de komende periode onderworpen aan KNVB-certificering, waarmee deze op organisatorisch- en voetbaltechnisch gebied nog sterker zal worden neergezet. Hierin wordt uiteraard ook de meisjesvoetbaltak meegenomen, zodat ook de komende jaren de ambitie die SWZ Boso Sneek heeft als vrouwen- en meisjesvoetbalbolwerk in de regio verder kan worden vormgegeven.

Vertegenwoordigers van de media wordt verzocht om bij vragen contact op te nemen met persvoorlichting.

SVO Sneek SWZ Boso Sneek