Hoogste KNVB-scheidsrechtersonderscheiding voor Sikke Hoekstra

19 januari 2020 12:45

Sikke Hoekstra is zondagochtend door de KNVB onderscheiden voor zijn jarenlange inzet als scheidsrechter. Hij ontving uit handen van ambassadeur Minne Modderman de hoogste eretitel en mag zich nu Scheidsrechter van Verdienste noemen.

Hoekstra is al sinds 1977 actief voor de vereging. Eerder bij V.V. Sneek in allerhande functies, van leider en scheidsrechter tot bestuurskamervrijwilliger. De laatste jaren bij SWZ Boso Sneek richt hij zich, na een jaartje 'minderen' vanwege gezondheidsproblemen, op de zondagochtend op de laatstgenoemde twee vrijwilligerstaken.

Bij de uitreiking van de onderscheiding, voorafgaand aan de wedstrijd van SWZ Boso Sneek 2, waren naast het verenigingsbestuur en de KNVB ook vrienden en familie aanwezig. "Mensen zoals jij zijn een zeldzaamheid geworden, Sikke. We zijn je ongelooflijk dankbaar voor alles wat je hebt gedaan en nog altijd doet", sprak Minne Modderman namens de voetbalbond.

Onderscheiding Scheidsrechter van Verdienste Scheidsrechters Sikke Hoekstra