Gezellige en drukbezochte “Pubquiz”!

26 januari 2020 17:00

Afgelopen vrijdag avond was er weer een zgn. Pubquiz, echter niet in de Pub maar in ons eigen clubhuis. Een prachtige opkomst van zo’n 60 deelnemers, man, vrouw en van jong tot oud!

Richard Douwes en Marten Feenstra hadden zich in de afgelopen weken de hersens gebroken om 65 vragen te bedenken. De categorieën Nieuws, Muziek, Rondje Friesland, Sport algemeen, Foto’s en uiteraard Voetbal kwamen voorbij waarbij de grijze massa bovenin danig op de proef werd gesteld. Er was het nodige gekreun en gesteun te horen, al konden we dat achteraf wel begrijpen bij de vraag  “welke schutter uit Sittard werd in 2018 in België kampioen kleiduivenschieten”. Nadat Oud Sneek zich vrijwillig had aangemeld om mee te helpen nakijken was het tijd voor de prijsuitreiking. De derde plaats was voor Menno Tichelaar en Rolf Mulder, tweede werd het koppel Andre Semplonius en Gerben Visser en de hoofdprijs ging naar het duo Gooitzen de Jong en Marco vd Zee.

Ze wisten maar liefs 51 vragen goed te beantwoorden. Deze heren pakten de 500 euro voor de spelerspot van het tweede en mochten als koppel nog eens 100 euro verdelen. De poedelprijs (meest originele antwoord) was voor youngsters Joey Huitema en Jurre Speelman die als commissaris van de Koning Friesland de heer Douwe Koops hadden ingevuld….De geruchten gaan echter dat hij wel een gooi gaat doen de volgende ambtstermijn.

Rest mij nog de sponsoren voor die avond hartelijk te bedanken net als het barpersoneel.

Tot volgend jaar!

Hartelijke groet: