Zaalvoetbalvrouwen SWZ Boso Sneek VR1 timmeren aan de weg

5 februari 2020 11:30

Jan Kuperus

SWZ Boso Sneek heeft twee actieve vrouwenzaalteams. De komende tijd staan er bijzondere duels op het programma. Tijd om even terug te kijken en vooruit te blikken.

SWZ Boso Sneek VR1 in de zaal doet prima mee in de top van de 2e klasse en heeft zicht in het noordelijke bekertoernooi via een 2-3 winst op de Herauten VR2 verzekerd van een halve finale-plaats. De andere wedstrijden werden gewonnen van 2e-klasser Balk VR1 en zeer verrassend doch overtuigend van hoofdklasser Ens VR1 Na 3 uitwedstrijden en een vrijstelling in een tussenronde wordt er gehoopt op een thuiswedstrijd zodat met de nodige publieke steun wellicht voor een stunt gezorgd kan worden

Op donderdag 6 februari vindt de loting plaats voor de halve finales en de mogelijke tegenstanders zijn Drachster Boys VR1 (1e klasser) en de hoofdklassers Nieuw Roden VR1 en Libertas VR1. Speeldatum is nog niet bekend.

Op zondag 2 februari jl werd er deelgenomen aan het Edeltoernooi dat georganiseerd werd in Akkrum. Na winst in de poule (2 keer winst en 1 keer gelijkspel) werd er in de halve finale afgerekend met WTTC maar bleek in de finale Heerenveense Boys iets gelukkiger dan de Sneker formatie. De SWZ-vrouwen wisten in 12 minuten vijf opgelegde kansen niet te verzilveren daar waar de Heerenveense Boys-vrouwen middels een rommelgoal het enige doelpunt wisten te scoren. De mooie 2e plek werd afgesloten met een gezellige nazit met livemuziek.

Komende woensdag 5 februari staat in de Sneker Sporthal het onderlinge duel tussen de vrouwen van SWZ Boso Sneek 1 en SWZ Boso Sneek 2 op het programma. Door de grote verschillen in het aantal gespeelde wedstrijden is er nog niet echt een peil te trekken op de stand in de competitie maar beide teams maken nog kans op het kampioenschap dus zullen de onderlinge verschillen zeker niet groot zijn en belooft het een spannend duel te worden. Aanvang wedstrijd 20:00 uur.

Vrouwenvoetbal Zaalvoetbal