Onderzoek prestatievoetbal zaterdag/zondag binnen SWZ Boso Sneek

6 maart 2020 20:00

Het is een 'hot topic' in voetballand: het al dan niet verschuiven van het prestatievoetbal binnen verenigingen van de zondag naar de zaterdag. Op de recente Algemene Ledenvergaderingen van onze vereniging werd dit onderwerp ook meermaals ter sprake gebracht. Daarom neemt het bestuur nu het voortouw tot een breed onderzoek naar dit belangrijke thema.

Het onderzoek bestaat uit een digitale peiling onder alle leden of hun ouder(s)/verzorger(s). Binnen afzienbare tijd kunnen zij een persoonlijke e-mail verwachten met daarin een link naar de bijbehorende enquête. Deze kan worden ingevuld tot en met 2 april aanstaande. Ook worden er raadgevende gesprekken en bijeenkomsten georganiseerd met verschillende stakeholders, waarbij te denken valt aan spelersraden, commissies, sponsoren, de KNVB en (regio)clubs met 'praktijkervaring'.

De verzamelde informatie moet leiden tot een helder adviesrapport, dat in de Algemene Ledenvergadering van 15 mei kan worden gepresenteerd. Het verenigingsbestuur heeft Sjoerd Feenstra bereid gevonden het onderzoek, de rapportage en presentatie op zich te nemen.

Op basis van de onderzoeksresultaten kan in de Algemene Ledenvergaderingen tot een voorkeursintentie worden gekomen en kan - indien nodig - een plan van aanpak worden geschreven voor eventuele vervolgstappen. Daarbij aangemerkt dat een eventuele wijziging van speeldag op basis van praktische gronden pas op zijn vroegst in het seizoen 2021-2022 kan worden doorgevoerd. In alle hierbij behorende stappen en keuzes heeft de Algemene Ledenvergadering nadrukkelijk het laatste en beslissende woord.

Ik wil wat kwijt

Heb je vragen over dit onderzoek, wil je graag buiten de enquête, bijeenkomsten of Algemene Ledenvergaderingen om je verhaal, tips of aanbevelingen kwijt of wil je graag in gesprek komen met Sjoerd Feenstra? Neem dan contact op met het Secretarieel Bureau via [email protected].

Ik heb geen e-mail ontvangen

SurvioAlle leden of hun ouder(s)/verzorger(s) ontvangen op het bij de vereniging bekende e-mailadres een e-mail met de link naar de enquête. Deze e-mail wordt uiterlijk 9 maart 2020 verzonden. Heb je geen e-mail ontvangen, check dan:

• of je een e-mail hebt ontvangen van de afzender 'Survio', dat is de tool die wordt gebruikt voor de enquête;
  • of de e-mail misschien in je spambox terecht is gekomen;
  • of je e-mailadres juist bekend is bij de vereniging, dat doe je door vanaf je juiste e-mailadres een bericht te sturen naar [email protected] met het verzoek tot het controleren van je e-mailadres in onze administratie.

Vertegenwoordigers van de pers kunnen voor meer informatie contact opnemen met persvoorlichting.

Commissie Onderzoek prestatievoetbal zaterdag/zondag Ledenenquête Prestatievoetbal