VV Sneek Wit Zwart JO17-1 sluit voorbereiding af

24 augustus 2020 17:15

Op zaterdag 1 augustus startte VV Sneek Wit Zwart JO17-1 de voorbereiding op het seizoen 2020-2021 officieel. In de voorgaande weken trainde de ploeg wel 1 keer per week, maar meer dan wat bezigheidstherapie waren de trainingen niet.

Na 2 weken en 6 trainingen volgde er op 15 augustus de eerste oefenwedstrijd. Thuis tegen VV Heerenveen JO17-2 werden de eerste minuten gemaakt door de mannen van trainers Rudi Bleeker en Jan Koenen.

De wedstrijd tegen de ploeg uit Heerenveen was de eerste wedstrijd in een reeks van 2 als voorbereiding op de bekerwedstrijden die zullen starten op 29 augustus. In een sterke poule, VV Heerenveen JO17-1, SC Bolsward JO17-1 en stadsgenoot ONS JO17-1, zal beslist worden wie doorgaat naar de volgende ronde.

Dan de wedstrijd. Al snel was duidelijk dat de Snekers veel sterker waren dan de gasten uit Heerenveen. Conditioneel, maar zeker ook voetballend was VV Sneek Wit Zwart verder in de voorbereiding en dit uitte zich ook in de uitslag: 9-1.

Na deze oefenwedstrijd volgden er weer 2 trainingen en op zaterdag 22 augustus was er een volgende oefenwedstrijd. Deze werd gespeeld thuis tegen Broeksterwalden JO17-1.

Net als de eerste wedstrijd werden er ook deze wedstrijd volop wisselingen doorgevoerd in de opstelling. De wedstrijden werden aangegrepen om de spelers op verscheidende posities aan het werk te zien. Uiteindelijke resulteerde dit toch in een goede wedstrijd, 3-0, en werd er voor de trainers ook veel duidelijk over de juiste posities voor de spelers.

De voorbereiding werd ’s avonds afgesloten met een gezellig avond bij ‘de wok’. De ploeg zal zich nu klaar gaan maken voor een zwaar bekeravontuur en daarna moet het klaar zijn voor de competie.

Sneek Wit Zwart JO17-1