Frank Slob ‘gewisseld’ tijdens de afgelopen ALV

11 november 2020 10:15

Tijdens de Algemene Ledenvergadering (ALV) van 6 november jl. nam Frank Slob afscheid als voorzitter van vv Sneek Wit Zwart. Frank Slob werd ‘gewisseld’ voor de nieuw benoemde voorzitter Michel Rietman (om dit maar even in voetbaljargon uit te drukken).

Van december 2013 tot november 2020 heeft Slob de voorzittershamer gehanteerd. Pieter Blaauw sprak tijdens de ALV een dankwoord uit namens het bestuur en de hele vereniging. “Je hebt niet de makkelijkste periode uitgekozen om voorzitter te zijn. Je hebt het aangedurfd om een fusie voor te stellen met ONS. Dat heeft je wel eens slapeloze nachten bezorgd. Je was een aimabele, fijne voorzitter. Je kon op een laagdrempelige manier met Frank in gesprek komen en overleggen”, aldus Blaauw. Namens het bestuur en de hele vereniging bedankt voor zeven jaar inzet voor onze vereniging. Omdat de ALV digitaal was kreeg Frank eerder op de dag namens het bestuur en de leden een bos bloemen en twee flesjes wijn overhandigd.

Na dit dankwoord richtte Slob zich nog tot de leden. Een weergave hiervan is hieronder te lezen.

Afscheidsspeech Frank Slob

Dames en heren, leden van onze voetbalvereniging Sneek Wit Zwart,

Toen ik in 2013 aantrad als voorzitter kende ik de vereniging nauwelijks en kwam ik in een klein bestuur van vijf personen. Nu, zeven jaar later, is het anders en is de vereniging een deel van mijn leven geworden. Mij is gevraagd wat een hoogtepunt geweest is in deze periode. Die vraag is moeilijk te beantwoorden. Hoogtepunten zijn altijd kampioenschappen van het eerste elftal maar ook kampioenschappen van jeugdelftallen zijn belangrijk. Het is meer de voldoening dat vele voetballers en voetbalsters uitbundig hun kampioenschap hebben mogen beleven.

Wat voor mij belangrijk geweest is en wat het leven als voorzitter een stuk aangenamer gemaakt heeft, is dat ik in mijn eerste jaar als voorzitter het bestuur heb kunnen uitbreiden naar negen personen. Het is voor de vereniging belangrijk dat er een goed bestuur is, die allen hun eigen taak hebben en gezamenlijk namens de leden zorg dragen voor de toekomst van de vereniging. Ik ben trots op degenen die nu besturen, zich enorm inzetten voor de vereniging en waarvan ik de voorzitter mocht zijn. Hartelijk dank daarvoor.

Hiermee wil ik de vrijwilligers bedanken voor hun inzet door de jaren heen. Dank zij hen in het verleden en het heden bestaat onze vereniging nu al 110 jaar. Zij hebben de vereniging altijd gesteund, ook in moeilijke tijden zoals nu met het coronavirus, en hebben er alles aan gedaan om de vereniging mede overeind te houden. Dat heeft mij veel voldoening gegeven.

In het bijzonder wil ik de terreinmannen en vrouwen bedanken als waarnemend bestuurslid accommodatie voor hun niet aflatende inzet. Onze accommodatie ziet er dankzij jullie fantastisch uit. Al die jaren ben ik regelmatig bij jullie geweest en heb ervaren hoe bijzonder dat is. Ik bedank de hele vereniging voor hun clubliefde en sociaal maatschappelijke inzet en waar ik me in thuis voel.  Ik dank jullie allen voor het vertrouwen in mij in de jaren van mijn voorzitterschap. Afscheid van de vereniging nemen doe ik niet, ik hoop jullie allen nog vaak te ontmoeten.

Tenslotte: een vereniging zonder voorzitter is niet wenselijk. Daarom ben ik blij dat de leden Michel Rietman gekozen hebben tot de volgende voorzitter. Een voorzitter die zich al jaren inzet voor de vereniging. Ik ben trots dat onze prachtige voetbalvereniging verder kan gaan als een stabiele, presterende, sociaal maatschappelijk betrokken, financieel gezonde en groeiende vereniging met een goed bestuur en een nieuwe voorzitter die ervoor gaat!

Algemene Ledenvergadering Frank Slob