Carlo Rietdijk nieuwe hoofdtrainer Sneek Wit Zwart

19 januari 2021 13:30

Voetbalvereniging Sneek Wit Zwart heeft een nieuwe hoofdtrainer. Carlo Rietdijk start na de zomer als oefenmeester van het eerste elftal, dat dan op zaterdag zal uitkomen.

In Sneek is Rietdijk (36) als hoofdtrainer de opvolger van Hans de Jong, die eerder bekend maakte Tinga na één seizoen te gaan verruilen voor Leeuwarder Zwaluwen. Met ingang van het nieuwe seizoen verschuift Sneek Wit Zwart de focus op het prestatievoetbal van zondag naar zaterdag. Dit seizoen staat het zaterdagelftal onder leiding van Niels Boot. Rietdijk tekent bij Sneek Wit Zwart een overeenkomst voor één jaar.

Rietdijk, woonachtig in Leeuwarden, sluit dit jaar zijn vijfde seizoen bij Leeuwarder Zwaluwen af. Voor zijn aanstelling in de Friese hoofdstad was hij onder meer actief als jeugdtrainer bij Red Bull Salzburg en FC Groningen, hoofdjeugdopleidingen van SC Cambuur en hoofdtrainer van ONB uit Drachten. Naast zijn voetbaltrainercarrière werkt Rietdijk als teamleider en docent Lichamelijke Opvoeding op het CSG Comenius Ulbe van Houten in Sint Annaparochie.

De Voetbaltechnische Commissie van Sneek Wit Zwart is blij met de aanstelling van Rietdijk. "De plannen van de club spreken Carlo aan en de ambities van zowel Sneek Wit Zwart als onze trainer komen prachtig overeen. Wij zijn zeer te spreken over het vastleggen van deze ambitieuze trainer", laat men in een eerste reactie weten.

De vereniging heeft zichzelf tot doel gesteld om in het seizoen 2024/2025 weer, op zaterdag, met haar prestatie-elftal in de 1e klasse te spelen. De voorkeur ligt bij herkenbaar ‘Sneek-gezicht’, met zelf opgeleide spelers of ambitieuze spelers uit de directe omgeving. Rietdijk: “Ik zie de uitdaging van dit project en geloof in de mogelijkheden die aanwezig zijn binnen Sneek Wit Zwart. Ik heb er enorm veel zin in!”

Vertegenwoordigers van de pers kunnen bij vragen contact opnemen met persvoorlichting.Voor een overzicht van alle persberichten, klik hier

Foto: Leeuwarder Zwaluwen

Carlo Rietdijk Hoofdtrainer