Stafleden eerste elftal 2021-2022 stellen zich alvast voor

7 maart 2021 19:00

De technische staf van van het eerste elftal van Sneek Wit Zwart is inmiddels zo goed als compleet. Onlangs is al bekendgemaakt dat Carlo Rietdijk, Melis van der Meer, Martin van Klaveren en Tim Posthuma deel uit gaan maken van de staf. Afgelopen week zijn hier de volgende stafleden bijgekomen: Erhan Ergöz (trainer tweede elftal), Niels Boot (assistent-trainer eerste elftal) en Edwin Andringa (teammanager tweede elftal). Hieronder een kort voorstelrondje van de gehele staf.

Carlo Rietdijk (hoofdtrainer)

Met zijn 35 jaar een relatief jonge trainer maar al wel in het bezit van een goed gevulde rugzak ervaring. De Leeuwarder komt over van Leeuwarder Zwaluwen waar hij momenteel aan zijn 5e seizoen bezig is, hiervoor was ONB uit Drachten zijn eerste werkgever als hoofdtrainer. In de rol van jeugdtrainer startte hij zijn loopbaan bij Cambuur Leeuwarden waarna FC Groningen en een kort avontuur bij Red Bull Salzburg volgden voordat hij als videoanalist terugkeerde in Leeuwarden.

Erhan Ergöz (trainer tweede elftal)

Ook Erhan is zeer ervaren gezien zijn nog jonge leeftijd (38), in 2000 gestart bij de JO-10 van vv CAB en sindsdien zo goed als alle leeftijdscategorieën onder zijn hoede gehad. Na een uitstapje te hebben gemaakt naar het damesvoetbal bij SC Bolsward en ONS Sneek teruggekeerd bij de herenafdeling in Bolsward. Hier enkele jaren hoofdtrainer geweest van CAB & SC Bolsward (zondag) en momenteel voor het 3e seizoen hoofdtrainer van het 2e zaterdagelftal. De Sneeker kiest voor een nieuwe uitdaging en maakt vanaf komend seizoen deel uit van de technische staf van het prestatievoetbal van vv Sneek Wit Zwart.

Niels Boot (assistent-trainer eerste elftal)

Als hoofdtrainer wist Boot (33) de afgelopen seizoenen ZM1 van de 5e naar de 3e klasse te loodsen, spijtig genoeg konden de laatste twee seizoenen niet uitgespeeld worden anders had het sprookje nog mooier kunnen zijn. In de rol van assistent-trainer wil Niels vooral ervaring op doen en zich doorontwikkelen, met zijn ervaring in de 3e klasse en zijn kennis van de toekomstige groep zal hij een belangrijke pion worden binnen de technische staf.

Melis van der Meer (keepertrainer eerste en tweede elftal)

Als doelman heeft Melis (38) een lange carrière achter de rug welke begon bij SC Joure, na een jaar Harkemase Boys en enkele jaren FC Wolvega keerde hij terug bij SC Joure. Na een matig seizoen besloot hij in zijn woonplaats Oppenhuizen bij TOP’63 onder de lat plaats te nemen, na 10 seizoenen hield hij het in 2020 voor gezien. Van der Meer sloot vorig seizoen aan bij ZM1 als keepertrainer en dit bevalt van beide zijden dermate goed dat de overeenkomst verlengd is.

Martin van Klaveren (teammanager eerste elftal)

Uitgegroeid tot een vast gezicht bij Sneek Wit Zwart, na jarenlang op zondag actief te zijn geweest maakt Martin (56) nu ook de overstap naar het zaterdagvoetbal. Van Klaveren is al bijna 40 jaar lid van onze vereniging en al bijna de helft van deze periode als leider/teammanager, in deze tijd heeft hij al vele trainers en spelers de revue zien passeren. Met zijn humor en cynisme zorgt Martin voor een losse sfeer rondom de wedstrijden welke meegedragen heeft aan de vele successen van de laatste decennia.

Edwin Andringa (teammanager tweede elftal)

Edwin (50) was vorig seizoen bij vv Sneek Wit Zwart betrokken als teammanager bij het Regio Cup-team, een combinatieteam van zondag, zaterdag en JO-19 welke wedstrijden speelde tegen hoofdzakelijk Drentse tegenstanders. In de periode hiervoor bekleedde hij dezelfde rol bij het 2e zondagteam voordat deze opgeheven werd, Andringa keert graag terug in zijn rol nu er een meerjarenplan opgesteld is.

Tim Posthuma (teamcoördinator eerste elftal)

De “Sneeker bomber” van ZM1 kampt momenteel met een hardnekkige blessure waardoor hij eigenlijk de laatste 2 seizoenen nooit 100% fit is geweest. Gedurende zijn herstelperiode de komende maanden zal Tim (27) als teamcoördinator deel uitmaken van de staf van het eerste elftal in een ondersteunende rol. De hoop op een volledig herstel is nog niet uit het hoofd gezet dus de kans blijft aanwezig dat wij Posthuma gedurende het seizoen nog topfit op het veld terug gaan zien.

Sneek Wit Zwart 1