Terugblik voetbalfestival 5 mei

8 mei 2021 20:45

Afgelopen woensdag werd er onder leiding van Technisch Coördinator Stefan Mekking en een aantal andere enthousiaste vrijwilligers voor de jongste jeugd een voetbalfestival georganiseerd bij VV Sneek Wit Zwart.

Het was nog even spannend of het vanwege de weersomstandigheden wel door kon gaan. Ondanks de harde wind werd er toch besloten om te voetballen en achteraf gelukkig maar. Door de wind konden twee oefeningen in hun originele vorm geen doorgang vinden maar was het evengoed een fantastische middag. Op de voorbereiding en het improvisatievermogen was dan ook  helemaal niets aan te merken.

Omstreeks 15:00 melden de eerste festivalgangers zich al, soms een beetje onwennig op hun nieuwe kicksen en anderen zelfverzekerd recht op hun doel af. De eerste groep, een kleine 100 man, bestond uit meiden en jongens van 5 t/m 9 jaar.

velden_compleet.jpg

De organisatie had een 7-tal uitdagende oefeningen uitgezet. Groep 1 begon om 15:30 met een doelschietspel en de snelheidsmeter. Bij het doelschieten moest er door fietsbanden in een grote goal geschoten worden en bij de snelheidsmeter werd er zo hard mogelijk op goal geschoten.

doel.jpg

snel.jpg

Oefening 2 was een potje vier tegen vier. Oefening 3 bestond uit shoot-outs. En bij oefening 4 wachtte een estafette. Oefening 5 was een variant op de welbekende stoelendans namelijk de bandendans. Oefening 6 was 2 tegen 2 en ‘oefening’ 7 was een rustmomentje. Tegen 17:15 was iedereen klaar om moe maar voldaan huiswaarts te keren.

4tegen4.jpg

shootouts.jpg

estaf.jpg

bandendans.jpg

Om 17:30 kwam de volgende groep van zo’n 50 meiden en jongens. Deze groep legde hetzelfde parcours af en was mogelijk nog fanatieker dan de eerste groep.

De organisatie kijkt terug op een zeer geslaagde middag die zeker voor herhaling vatbaar is. Alle foto’s van Nico en Monique vind je hier.

Alle bezoekers zien we graag snel nog een keer terug. In de ‘Mei-maand actie maand’ kennen we nog twee acties: Tot en met 15 mei kan je voor slechts 15 euro lid worden voor de rest van het seizoen en op zaterdag 29 mei vindt bij VV Sneek Wit Zwart het Oranjefestival plaats. Ook dit festival is voor leden en niet-leden toegankelijk en wederom geheel gratis.

Iedereen bedankt voor de sportieve deelname en vrijwilligers bedankt voor de hulp!

Tot ziens bij Sneek Wit Zwart.
Organisatie voetbalfestival 5 mei

Mei-maand actiemaand