Michel Vlap op huurbasis naar FC Twente

10 augustus 2021 14:45

Michel Vlap speelt per direct voor FC Twente. Vlap wordt een jaar gehuurd van het Belgische RSC Anderlecht.

De 24-jarige middenvelder speelde in de jeugd van VV Sneek, dat opging in Sneek Wit Zwart. Hij maakte de overstap naar de jeugdopleiding van SC Heerenveen en kwam regelmatig uit in de nationale jeugdelftallen. In 2016 debuteerde hij in het eerste elftal van Heerenveen. Drie jaar later later vertrok hij naar RSC Anderlecht, waar hij korte tijd werd verhuurd aan Arminia Bieleveld. Komend seizoen is hij dus te bewondere in het shirt van FC Twente, waar eerder ook oud Sneek-lid Sherida Spitse furore maakte.

Op de website van Twente reageert Vlap: "Een paar jaar geleden heeft FC Twente in een gesprek al een goede indruk op mij gemaakt. Nu mag ik dankzij FC Twente weer in de mooie Eredivisie spelen. Ron Jans is een ervaren trainer die het beste uit mij en het team kan halen. Ik kan me mijn eerste wedstrijd in De Grolsch Veste nog goed herinneren, wat een ongelooflijke sfeer. Hopelijk kan ik belangrijk zijn met goals en assists."

FC Twente Michel Vlap