Nahimro en Levi winnen voorronde NK Panna Knock-Out

20 augustus 2021 19:15

Op woensdag 18 augustus kon iedereen uit Sneek en omgeving deelnemen aan de voorrondes van het urban-straatvoetbalevenent Panna Knock-Out. Iedereen tussen de 10 en 18 jaar kon zich hiervoor opgeven voor deze happening, die werd georganiseerd door de gemeente Súdwest-Fryslân. De winnaars hebben zich geplaatst voor het NK Panna Knock-Out in september in Rotterdam.

Degene die in de onderlinge wedstrijd na drie minuten de meeste doelpunten heeft gemaakt wint. Maar, het draait om skills, dus Panna = Knock-Out! Zo werd een deelnemer - die met 9-1 voor stond - zich toch uitgeschakeld, omdat in die laatste 10 seconden van de wedstrijd hij een panna kreeg van zijn tegenstander.

De finale boven de 14 jaar werd gespeeld door onze eigen Nynke en Nahimro. Waar Nahimro in de laatste seconden te sterk bleek. In de finale van onder de 14 stonden Levi en Aref. Het was een spannende pot maar Levi was toch iets beter en werd tot winnaar bekroond. Beide winnaars kregen een mooie beker en een uitnodiging om mee te doen aan het NK.

Naast de panna-veldjes waren er ook leuke voetbal attracties aanwezig waar jong en oud zich mee kon vermaken. En het weer speelde gelukkig ook goed mee. Al met al een ontzettend leuke dag.

Graag bedanken we het Panna Knock-out-team: Stefan, Joris en natuurlijk Jeand ‘Easyman’ Doest. Vele van de kids kende hem wel van easyman.tv, YouTube en Instagram. En de wat oudere onder ons van het RTL Sterrenteam. Ook bedanken we alle organisatoren van de gemeente Sudwest Fryslân én de vrijwilligers van Sneek Wit Zwart, die met heel veel plezier als scheidsrechter bij de panna-wedstrijden fungeerden; Carlo Rietdijk, Bas Hoekstra, Nahimro Lacroes, Jasper de Jong en Liban Hassan.

Panna Knock Out Championships