Sportakkoord 'Súdwest-Fryslân beweegt!': deel jouw ideeën en denk mee

22 oktober 2021 8:00

Heb jij ideeën over hoe je andere mensen in beweging kunt krijgen? Denk dan mee over sport en bewegen in Súdwest-Fryslân! Onze vereniging is een van de ondertekenaars van het ‘Sportakkoord Súdwest-Fryslân beweegt!’ en is samen met de gemeente Súdwest-Fryslân en Sport Fryslân benieuwd naar jouw visie.

Loop je al een tijdje rond met gave ideeën over hoe je meer mensen in onze gemeente in beweging kunt krijgen? Hou ze dan niet voor jezelf, maar deel ze!

“'Ik wil alle leden uitnodigen om met plannen te komen waarmee we inwoners van de gemeente Súdwest Fryslân in beweging gaan krijgen welke we nu nog niet bereiken”, aldus Michel Rietman, voorzitter van Sneek Wit Zwart. “Dit kunnen bestaande activiteiten, zoals G-Voetbal of Walking Footbal, die extra aandacht gaan krijgen of nieuwe activiteiten gericht op jonge kinderen welke nu bijvoorbeeld niet deelnemen aan sportactiviteiten.”

Sport verbindt

In Súdwest-Fryslân sporten en bewegen heel wat mensen. In ieder dorp en iedere stad kun je verschillende sporten beoefenen en mooie wandelingen of fietstochten maken. Veel mensen en organisaties zetten zich in voor sport en bewegen. Daar zijn we superblij mee, want: sport en bewegen is belangrijk om gezond te blijven, elkaar te ontmoeten en plezier te hebben.

Sportakkoord Súdwest-Fryslân beweegt!

“Samen doen, samen bewegen, samen gezond”, dat is het uitgangspunt van het Sportakkoord. Met dit akkoord brengen verschillende partijen uit de sport, het onderwijs, zorg en welzijn mensen in beweging. Ons akkoord loopt in elk geval tot 2023 en zijn er vier ambities:

1. sport en bewegen voor iedereen;
  2. goed in bewegen;
  3. positieve sportcultuur/vitale sportaanbieders;
  4. duurzame sportinfrastructuur.

We werken aan deze ambities omdat we vinden dat iedereen met plezier moet kunnen sporten en bewegen. Nu en in de toekomst.

Wil jij je aansluiten bij het Sportakkoord?

Wil je met ons bestaande ideeën uitwerken of heb je zelf een leuke idee? Of zoek je juist inspiratie en mensen om mee samen te werken? Sluit je dan aan bij het Sportakkoord. Meer info vind je op onze nieuwe website, www.sportakkoordsudwest-fryslan.nl. Kom in beweging!

Op maandagavond 15 november om 19.30 uur is er een inloopavond voor (kader)leden van Sneek Wit Zwart, die interesse hebben om mee te denken over de uitvoering van het Sportakkoord. Aanmelden is niet nodig, je bent van harte welkom!

Gemeente Súdwest-Fryslân Sport Fryslân Sportakkoord