Zon- en voetbalplezier op eerste editie SWZ School Cup

22 april 2022 10:30

De winnaars van de eerste editie van de SWZ School Cup zijn bekend. De teams Julianaschool 1, De Wyken 1, Thomas van Aquinoschool 1 en Simon Havingaschool 4 hebben woensdag de bijbehorende bokalen in ontvangst genomen.

De SWZ School Cup is de schoolvoetbalvariant van Sneek Wit Zwart voor leerlingen uit groep 3 en 4 van het basisonderwijs. Het evenement vind jaarlijks in toernooivorm plaats en volgt de opzet van de populaire F-League competitie van de vereniging. In totaal namen achttien scholenteams het onder zomerse omstandigheden op het hoofdveld van Sneek Wit Zwart tegen elkaar op.

Twee weken eerder organiseerde de club al het KNVB Schoolvoetbaltoernooi voor basisschoolgroep 5, 6, 7 en 8. In totaal namen aan beide toernooien bijna vijfhonderd leerlingen deel, verdeeld over meer dan veertig teams.  Daarmee is de schoolvoetbalserie, dat dit jaar na lange tijd terugkeerde bij Sneek Wit Zwart, een van de grootste in haar soort in de regio.

Leerlingen die naar aanleiding van de toernooien verder kennis willen maken met voetbal en de vereniging kunnen terecht op sneekwitzwart.nl/schoolvoetbal of op het KNVB Oranjefestival van de club op vrijdag 6 mei aanstaande. Voor het festival is voetbalervaring niet vereist en kan via de verenigingswebsite worden ingeschreven.

KNVB Schoolvoetbal SWZ Schoolcup