Sneek Wit Zwart versterkt zich met Niels Kuperus

25 mei 2022 14:00

Na de zomerstop zal Niels Kuperus aansluiten bij de hoofdmacht van Sneek Wit Zwart, met het vastleggen van Niels is er een opvolger gevonden voor de vertrekkende doelman Robert Jelsma.

Kuperus komt over van Be Quick Dokkum (zaterdag 2e klasse) waar hij de afgelopen twee seizoen heeft gespeeld, daarvoor kwam de doelman uit voor SC Franeker (zondag), Leeuwarder Zwaluwen en FVC. De 28-jarige inwoner van Franeker heeft de jeugdopleiding van SC Cambuur en later FC Groningen doorlopen alvorens hij terugkeerde naar het amateurvoetbal, Niels en onze hoofdtrainer Carlo Rietdijk kennen elkaar nog uit een gezamenlijke periode bij Leeuwarder Zwaluwen.

Met het aantrekken van Niels Kuperus is de selectie zo goed als rond voor het seizoen 2022/2023, de komende weken wordt er hopelijk promotie bewerkstelligd zodat het vlaggenschip van onze vereniging na de zomer uit zal komen in de zaterdag 2e klasse.

De voorbereiding op komend seizoen zal starten in juli wanneer er twee trainingsweken op het programma staan. In die periode zal er met een grote groep getraind worden waar ook diverse spelers van de JO-19 en het beloftenteam de kans krijgen om ervaring op te doen en een plaats in de selectie af te dwingen.

Voorlopige selectie 2022/2023
Dennis Abma (Sneek Wit Zwart 2)
Daniel Bennik
Harvey de Boer