Sneek Wit Zwart 1 kampioen na 9-2 winst

5 juni 2022 17:30

WIJ ZIJN KAMPIOEN! Sneek Wit Zwart 1 heeft zaterdagmiddag de eindzege in de competitie gepakt na een 9-2 winst op Oudehaske 1.

Het in grote aantallen opgekomen publiek zag de thuisploeg vroeg de score openen via Harvey de Boer. Voor rust zette Jorn Wester met een loepzuivere hattrick de stand op 4-0. De score liep in de tweede helft verder op via De Jong (2x), Velds, De Boer en Mohamad. Speelman en Overwijk deden na onoplettendheden nog iets terug namens de bezoekers.

De wedstrijd van zaterdag was het slotstuk van een ijzersterke serie van Sneek Wit Zwart 1. Na een dipje rond de winterstop klom de ploeg van de derde naar de eerste plaats, om die vervolgens niet meer af te geven. Het is voor Sneek Wit Zwart 1 het eerste kampioenschap na de overstap van zondag naar zaterdag. De afgelopen twee seizoenen kon geen feest worden gevierd vanwege de coronapandemie. Dankzij het kampioenschap komt het eerste elftal volgend seizoen uit in de tweede klasse zaterdag.

Na afloop van de wedstrijd werd de titel uitbundig gevierd in de kantine. Langs deze weg een groot woord van dank aan alle vrijwilligers die het afgelopen seizoen voor en achter de schermen hebben gewerkt aan het mogelijk maken van alle wedstrijden. Ook dank aan alle supporters, die zowel uit, thuis als online altijd goed vertegenwoordigd waren. Iedereen van harte gefeliciteerd met het kampioenschap. We gaan er na de zomerstop weer een mooi seizoen van maken!

Kampioenschap VV Sneek Wit Zwart 1