Zaterdag a.s. eerste editie van Sherida Spitse-toernooi

10 juni 2022 14:00

We zijn er klaar voor! Zaterdag aanstaande mogen we na twee jaar van afstel eindelijk de eerste editie van het Sherida Spitse-toernooi organiseren.

Het Sherida Spitse-toernooi is het regionale meidenvoetbaltoernooi voor de leeftijdscategoriën O13, O15 en O17. Het toernooi werd de afgelopen jaren uitgesteld vanwege de coronacrisis.

Met meer dan 200 deelnemers is het toernooi volgepland. Naast bekende namen uit de eigen provincie, waaronder Blauw Wit '34, Zeerobben en SC Dokkum, nemen ook teams - zoals Be Quick Zwolle en Waterwijk ACS - van buiten Friesland deel. Uiteraard nemen ook de teams van Sneek Wit Zwart deel. Naast de wedstrijden wordt ook een randprogramma aangeboden, waarbij eveneens een mooie beker kan worden gewonnen.

De organisatie is er klaarvoor en is er trots op dat 'onze' Oranje-international Sherida Spitse haar naam aan het toernooi verbonden heeft. Spitse begon haar voetballoopbaan in de jeugdopleiding van VV Sneek, een van de voorlopers van Sneek Wit Zwart. De bedoeling is dat na de eerste editie het toernooi verder wordt uitgebreid.

Publiek is zaterdag van harte welkom. Uiteraard is de kantine en het terras geopend. U bent van harte welkom! De eerste wedstrijden beginnen rond de klok van elf uur.

Sherida Spitse-toernooi