VV Sneek Wit Zwart en hoofdtrainer Carlo Rietdijk langer aan elkaar verbonden

15 december 2022 21:00

Afgelopen week zijn Carlo Rietdijk en VV Sneek Wit Zwart contractverlenging overeengekomen, de oefenmeester uit Leeuwarden blijft nog minimaal één seizoen verbonden aan de wit zwarten.

Carlo kwam anderhalf jaar geleden over van 1e klasser Leeuwarder Zwaluwen en werd in zijn eerste seizoen met zijn selectie kampioen van de zaterdag 3e klasse en dwong daarmee promotie af. De Leeuwarder zit op Tinga nog steeds uitstekend op zijn plek en ziet voldoende toekomst bij VV Sneek Wit Zwart, wij als club zijn zeer tevreden met hoe Rietdijk zich profileert binnen selectie en vereniging en zijn van mening dat hij de juiste man is voor deze klus.

Momenteel bezet het vlaggenschip een positie in de middenmoot in de 2e klasse, voetballend is het meestal dik in orde maar daar waar het bij voetbal om gaat; doelpunten maken en voorkomen laat met enige regelmaat te wensen over. Na de winterstop hopen wij door de terugkeer van onze wereldreizigers Sidney Veltkamp en Dani Mohamad de selectie te verbreden en toch enkele posities te kunnen stijgen op de ranglijst.

Het beloftenteam van VV Sneek Wit Zwart moet wel op zoek naar een nieuwe hoofdtrainer, Erhan Ergöz neemt na dit seizoen afscheid van zijn coachende rol. Erhan heeft de ambitie om de trainerscursus UEFA TC2 te gaan volgen en ziet geen mogelijkheden om beide te combineren. Het 2e elftal is vorig seizoen geheel nieuw opgestart in de reserve 3e klasse en draait momenteel in de top van de reserve 2e klasse mee, de jonge selectie is naar elkaar toe gegroeid en laat met enige regelmaat fris en attractief voetbal zien.

Op de foto de contractondertekening in juni eerder dit jaar door Carlo Rietdijk (l) en Ernst Veldman (r).

VV Sneek Wit Zwart 1