Goes kondigt afscheid aan, versterkingen winterstop

14 februari 2023 9:00

Afgelopen week heeft onze aanvoerder Thijs Goes aangekondigd om na dit seizoen de voetbalschoenen aan de wilgen te hangen. Na een dienstverband van 17 seizoenen bij onze club vindt de inmiddels 35-jarige verdediger het mooi geweest.

Thijs kwam na zijn doorbraak in het seniorenvoetbal over van stadsgenoot LSC 1890 en heeft bij onze club op zowel zaterdag als zondag diverse hoogte- en dieptepunten meegemaakt. Zo werd hij tweemaal kampioen van de Hoofdklasse maar degradeerde hij even vaak uit de Topklasse. Op zaterdag maakte Goes de volledige opmars mee van 5e Klasse tot aan de 2e Klasse.

Tegenover het afscheid van Goes staan de verlengingen van een deel van de huidige spelersgroep, de gesprekken lopen nog en binnenkort zullen de blijvers bekendgemaakt worden.

De 2e seizoenshelft zullen Sidney Veltkamp en Dani Mohamad weer aansluiten na een half jaar studie in het buitenland, ook oudgediende Joram Smits is hersteld van een zeer hardnekkige blessure en keer terug in de selectie. Deze drie spelers zullen de komende weken zonder competitievoetbal opgetraind worden in trainingen en oefenwedstrijden om ze klaar te stomen voor de competitiehervatting op 4 maart tegen SC Joure.

Hier tegenover staat het winterse afscheid van zowel Jeton en Arton Musliu, hun dienstverband is grotendeels vanwege blessures niet geworden wat gehoopt werd.

Dani Mohamad Joram Smits Sidney Veltkamp Sneek Wit Zwart 1 Thijs Goes