SWZ Boso Sneek verliest eerste oefenwedstrijd

26 juli 2015 15:30

Zaterdag 25 juli stond de eerste oefenwedstrijd voor de hoofdmacht van SWZ Boso Sneek op het programma. In Sneek stond de ploeg van trainer Berry Zandink tegenover de beloften van Cambuur Leeuwarden.

De eerste helft verliep onder goede omstandigheden. Het weer was de teams gunstig gezind. Daarnaast was er ook redelijk wat publiek en wilden beide ploegen aanvallend voetballen. Desondanks vielen er in de eerste helft geen doelpunten en werd er dus met een 0-0 tussenstand gepauzeerd.

Na de thee werden de omstandigheden slechter. Het weer sloeg om, waardoor we een klein stukje van de zomerstorm meekregen. Toch kon de wedstrijd uitgespeeld worden.

De eindstand was uiteindelijk 2-1 in het voordeel van de Leeuwarders. Deze ploeg was al 6 weken in training en had al de nodige wedstrijden gespeeld. Voor de Snekers was het de eerste wedstrijd in de voorbereiding.