Promotie-/Degradatieregeling Topklasse uitgelegd

26 juli 2015 15:45

Komend seizoen zal de Topklasse in het teken staan van wie wel en wie niet zal promoveren naar de nieuw op te zetten Landelijke Divisie. Vanwege de vele vragen die we van leden en supporters krijgen, zullen we onderstaand de promotie- en degradatieregeling kort uitleggen.

De kampioen van de Topklasse zondag speelt twee wedstrijden tegen de kampioen van de Topklasse zaterdag, met als inzet het Nederlands kampioenschap amateurvoetbal. Loting bepaalt welk elftal het thuisrecht heeft in de eerste wedstrijd en welk elftal het thuisrecht heeft in de tweede wedstrijd.

De nummers 1 tot en met 7 van de Topklasse zondag promoveren rechtstreeks naar de nieuwe Landelijke Divisie, die vanaf seizoen 2016/2017 haar intrede doet. De nummers 8 tot en met 14 van de Topklasse zondag plaatsen zich voor de Topklasse zondag 2016/2017.

De nummer 15 van de Topklasse zondag speelt een nacompetitie met de in totaal negen (vervangend) periodekampioenen van de Hoofdklassen zondag, Inzet zijn vijf plaatsen in de Topklasse zondag 2016/2017. De elftallen worden via loting in tweetallen aan elkaar gekoppeld. Elk koppel speelt een uit- en thuiswedstrijd tegen elkaar met als inzet één plaats in de Topklasse zondag 2016/2017. De nummer 16 van de Topklasse zondag degradeert rechtstreeks naar de Hoofdklasse zondag 2016/2017.

(Bron: Tweenul.nl)