Martin Kruis benoemd tot Erelid SWZ Boso Sneek

31 mei 2016 17:15

De Algemene Ledenvergadering van SWZ Boso Sneek heeft Martin Kruis benoemd tot Erelid van de vereniging. Kruis nam vrijdag afscheid als bestuurslid, na meer dan 27 jaar actief te zijn geweest als verenigingsbestuurder.

Kruis trad in 1989 toe tot het bestuur van Wit Zwart Sneek. Na de fusie met Sneek, in 2008, bleef hij actief als bestuurslid. “Jouw bijdrage in het bestuur van WZS heeft mede geleid tot modernisering en een andere denkwijze”, sprak voorzitter Frank Slob. “Intussen had je nog vele andere functies bij de vereniging. (…) Je was en bent op en top een verenigingsman. In de besturen had je een doordachte visie en uitgesproken ideeën. Het droeg bij aan de juiste besluitvorming en strategie.”

“Wij bedanken je voor het feit dat jij je halve leven ingezet hebt voor het bestuur van de voetbalvereniging WZS en later SWZ en nog altijd beschikbaar bent als er een beroep op je gedaan wordt”, aldus de preses. De bijeengekomen leden stemden unaniem in met het voorstel tot benoeming, waarop Kruis het ereteken van de Sneker Topklasser ontving en zijn naam in de eregalerij onthulde.

Martin Kruis (l) en voorzitter Frank Slob (r), beeld: Kees de Vries.