4 juni . . . SWZ . . . jeugd . . . Slotdag . . . voetbal . . . buikschuiven . . . zon . . . fun

7 juni 2016 20:45

De competitie ten einde (behalve A1, die komende zaterdag nog een spannende finale moet spelen voor promotie), de laatste trainingen afgerond, de nieuwe teams voor komend seizoen grotendeels bekend . . . . . tijd dus om af te sluiten!

En daarom dus een slotdag! Een dag waarop we nog 1 keer met z’n allen gezellig bij elkaar komen, voetballen, spelletjes doen, wat lekkers eten en vooral lol hebben!

Hadden we andere jaren meerdere attracties gehuurd, dit jaar hadden we gekozen voor een iets andere opzet, namelijk een mini voetbaltoernooi en aansluitend buikschuiven op de waterbaan.

Om 10 uur klonk het startsein voor de F en E voetballers, ’s middags na de huldiging van alle kampioenen, gevolgd door de D en C voetballers en een handjevol B en A spelers. Verbeten, fanatieke koppies, want het was dan wel voor de lol, maar je wilt toch winnen! Prachtig om te zien. Steeds 10 minuten voetbal, dan 2 minuten om te wisselen naar het volgende wedstrijdje en weer door. Best pittig, want het was warm, erg warm. Maar bijna oververhit kon iedereen vervolgens afkoelen op de buikschuifbaan. Een aanloop, duiken en glijden maar door het koude water. Helemaal super!

Daarna de honger stillen met een broodje hamburger, een broodje knak, een suikerspin en een ijsje. Glunderende gezichten en daar doen we het voor!

Wat een zonovergoten topdag! Dank voor jullie enthousiaste aanwezigheid!

Maar natuurlijk ook onze grote dank aan alle vrijwilligers die zaterdag wederom weer de hele dag paraat stonden! Want, daar staan de meesten niet bij stil, maar zonder hen was er echt geen slotdag mogelijk. We gaan geen namen noemen, want de kans is groot dat we dan iemand vergeten, maar achter de schermen moet er altijd heel wat gebeuren om zo’n dag mogelijk te maken: van vlaggetjes ophangen, limonade schenken, indelen, inschrijven, kantine draaien, velden klaarzetten, buikschuifbaan begeleiden, scheidsrechteren, leider, wedstrijdtafel, muziek, omroepen, hamburgers bakken, broodjes knak uitdelen, suikerspinnen draaien, EHBO, fotograferen, extra goaltjes ophalen bij LSC, tot kleedkamers schoonmaken aan toe. Alles werd ingevuld en uitgevoerd in de vaak brandende zon, van ’s morgens vroeg, tot ’s avonds laat.

Toppers zijn jullie! Onbetaalbaar, jullie zijn goud waard! Super, super bedankt!

We hopen dat iedereen net als wij genoten heeft en wensen jullie allemaal een prachtige zomer toe!

De slotdagcommissie (Ewoud, Anke Nynke, Suzan, Margo, Marrit, Alice en Mirjam)

Nog meer foto's (met dank aan Brigitte Speet en Richard Sietsma) vind je hier