SWZ Boso Sneek VR2 en ONS Boso Sneek VR3 werken samen

20 september 2016 11:00

Aan het einde van een seizoen zijn er altijd leden die, om uiteenlopende redenen, stoppen bij een voetbalvereniging. Dan is het voor elke club weer te hopen dat je er leden bij gaat krijgen om elftallen weer op sterkte te brengen.

Helaas lukte dit niet voor de vrouwenteams van SWZ Boso Sneek VR2 als ONS Boso Sneek VR3. Beide verenigingen hebben het vrouwenvoetbal hoog in het vaandel staan en hebben een uitstekende onderlinge verstandhouding. Daarom zijn de clubs rond de tafel gaan zitten met als resultaat een samenwerkingsvorm specifiek voor deze twee teams. Hierin staat het leveren van kwaliteit naar de leden en een gezonde ambitie op zowel sportief als sociaal vlak centraal. De KNVB voorziet hierin door de mogelijkheid te bieden middels samenwerking met combiteams voor Categorie B (ST-team).

Vrijdag 16 september hebben beide clubs het samenwerkingscontract ondertekend en zullen SWZ Boso Sneek VR2 en ONS Boso Sneek VR3 dit seizoen 2016 – 2017 opgaan in ONS/SWZ Boso Sneek VR3. Aan het einde van het seizoen zal er een evaluatie plaatsvinden en zullen de clubs zich zonder verplichtingen beraden op de toekomst.

Vertegenwoordigers van de pers kunnen voor meer informatie contact opnemen met persvoorlichting.