Wederom gelijkspel voor SWZ Boso Sneek

12 augustus 2015 17:00

Dinsdagavond 10 augustus speelde het vlaggenschip van SWZ Boso Sneek alweer de 5e oefenwedstrijd in voorbereiding op het seizoen 2015/2016. In en tegen Joure werd het een sensationele wedstrijd voor de neutrale toeschouwer.

Al vroeg in de eerste helft werd de score geopend door de Snekers. Met een mooi afstandsschot wist Freerk de Jong de Jouster doelman te verschalken. Lang konden de mannen van trainer Berry Zandink niet genieten van de voorsprong. Binnen 5 minuten na de openingstreffer werd de stand weer gelijk getrokken door de Jousters.

Het verder verloop van de 1e helft was wat rommelig. Doordat de kersverse Topklasser uit Sneek niet zorgvuldig met de bal omsprong en ook de ploeg uit Joure moeite had het spel te maken, raasde het spel op en neer zonder noemenswaardige kansen.

Toch kwam er nog een doelpunt. Het was de thuisclub die met een voorsprong de rust wist te halen.

Na de rust werd het er niet echter beter op. SWZ Boso Sneek scoorde vlak na rust de gelijkmaker. Het was Erolind Derguti die de treffer op zijn naam kreeg.

Het doelpunt van Derguti leidde een fase in waarin SWZ Boso Sneek probeerde het spel te maken en aantal kleine kansjes wist te creëren. Joure zette hier een aantal goede counters tegen over. Welke uiteindelijk resulteerde in een treffer waarmee de stand op 3-2 kwam.

Veel veranderde er niet na deze treffer. De Snekers zochten weer nadrukkelijk naar een treffer en sc Joure, getraind door de oud-trainer van vv Sneek, Wieb Rodenhuis, kon alleen maar spelen op de counter.

De gelijkmaker kwam er uiteindelijk ook. Een hard schot van de rand van het strafschopgebied, door Sean de Ruiter, was onhoudbaar voor de keeper van sc Joure. Hiermee kwam de stand op 3-3.

Nog was de wedstrijd niet gespeeld na dit doelpunt. Door wederom een pijlsnelle uitval van de Jousters kwam de stand al weer snel op 4-3. Inmiddels was de ploeg uit Sneek achterin 1-op-1 gaan spelen waardoor de ploeg veel risico nam.

Het wachten was inmiddels op het laatste fluitsignaal van de arbiter. Deze bleef nog even uit waardoor SWZ Boso Sneek, nadrukkelijk op zoek naar het gelijkmakende doelpunt, nog tijd had om te scoren.

Deze treffer kwam er uiteindelijk ook nog. Nadat er een overtreding was begaan in de 'zestien meter', werd er een penalty toegekend aan de bezoekers. Dit werd een koud kunstje voor Daniël Zwart. Hiermee kwam de stand op 4-4 en dit bleek ook het laatste wapenfeit van de wedstrijd.

Wederom een nuttige oefenwedstrijd voor SWZ Boso Sneek. De komende week speelt de ploeg nog 2 oefenpotjes (15/8 tegen vv Balk en 18/8 tegen MSC) waarna de ploeg op 23 augustus thuis aantreedt tegen T.E.C. uit Tiel in de eerste speelronde van de Topklasse 2015/2016.