Onderzoek mogelijke samenwerking SWZ en ONS Boso Sneek

3 oktober 2016 22:45

De besturen van beide verenigingen hebben een aantal maanden geleden een gezamenlijke commissie ingesteld, die onder andere moet onderzoeken of er draagvlak is voor samenwerking van beide verenigingen.

Dit willen ze nu doen door middel van een enquête met vragenlijst. Deze vragenlijst is aan de leden toegezonden per e-mail.

Waarom samenwerking?
Beide verenigingen willen : Op zo hoog mogelijk amateurvoetbal niveau spelen met hun prestatie teams. Een optimale jeugdopleiding om de doorstroming naar het hoogste niveau mogelijk te maken. Alle jeugd en senioren op hun eigen niveau laten voetballen met plezier en daarvoor ook de faciliteiten bieden.

Anno 2016 is het echter financieel niet meer haalbaar om dit als afzonderlijke vereniging in Sneek te realiseren. Qua sponsoring vissen we in dezelfde vijver en nemen de inkomsten van beide verenigingen af. De hoofdsponsor stopt ermee volgend seizoen. De recettes bij de thuiswedstrijden zijn laag. De eisen die gesteld worden aan topamateurvoetbal zijn hoog en de kosten nemen alleen maar toe.

De gemeente Sud-West Fryslan (SWF) wil graag topamateurvoetbal in SWF. Zij willen beide verenigingen daar in ondersteunen als we verder samenwerken.

Beide besturen zullen ieder afzonderlijk na de enquête en advies van de Commissie een extra ALV uitschrijven om met u allen de toekomst van onze verenigingen verder te bespreken en beslissingen over voortgang samenwerking te nemen.

Geen e-mail ontvangen of problemen met invullen? Neem contact op met het Secretarieel Bureau ([email protected]).