Status onderzoek mogelijke samenwerking SWZ en ONS Boso Sneek

18 november 2016 19:00

Hoofdbestuur

Afgelopen maanden heeft de Commissie Onderzoek Draagvlak Samenwerking een onderzoek uitgevoerd naar de mogelijkheden tot samenwerking tussen SWZ en ONS Boso Sneek. Het verenigingsbestuur informeert u langs deze weg over de huidige stand van zaken.

Het onderzoek van de Commissie, waar ook een enquête binnen beide verenigingen deel van uitmaakte, heeft afgelopen week geresulteerd in een korte tussentijdse toelichting van de Commissie aan de besturen. De Commissie geeft aan voor de jaarwisseling met een definitief rapport te zullen komen. Hierop zal het verenigingsbestuur de aanbevelingen van de commissie intern bespreken en al dan niet overnemen in een of meerdere voorstellen richting de leden. Begin 2017 zullen hiertoe op ons eigen park verschillende informatiebijeenkomsten met de leden worden gehouden, waarna een eventuele samenwerkingsvorm in een Ledenvergadering aan de vereniging zal worden voorgelegd.

In de Algemene Ledenvergadering van 2015 heeft de vereniging reeds akkoord gegeven op samenwerking tussen beide verenigingen op sponsorgebied, mede om de aantrekkelijkheid van beide partijen richting potentiële en huidige sponsoren te vergroten. De Sponsorcommissie zal op dit vlak met een advies richting de besturen komen, waarin onder meer de praktische invulling van deze samenwerkingsvorm zal worden voorgesteld.

Ondertussen heeft het verenigingsbestuur afgelopen maand het Beleidsplan 2016-2020 vastgesteld. Hierin worden de doelstellingen voor de vereniging in de komende vier jaar toegelicht. Op 26 november aanstaande ligt dit plan vanaf 10.00 uur voor leden ter inzage in het Sponsorhome. Om 15.30 uur vindt hier een openbare bijeenkomt plaats voor alle leden en geïnteresseerden, waarbij het verenigingsbestuur het plan zal toelichten en beschikbaar is voor vragen. Aansluitend vindt de wedstrijd van SWZ Boso Sneek 1 tegen Dieze West plaats om 18.00 uur.

Het verenigingsbestuur hecht er aan te melden dat, in tegenstelling tot berichten in diverse media, het doel van de Commissie niet is om beide verenigingen tot een fusie te brengen. Hierin neemt zij het standpunt in dat een mogelijke samenwerking voor SWZ Boso Sneek van toegevoegde waarde moet zijn. Hierin hebben de leden, op alle onderwerpen, het laatste woord.

Commissie Onderzoek Draagvlak Samenwerking