In memoriam: Betty Minks (1957 - 2016)

23 november 2016 10:45

Jan Jansen, Esther Jansen en Rick Blijenberg

Op 18 november is Betty Minks overleden. Vrouw van Catrienus, moeder van Tom en Paul, knapen die jaren lang bij ons gevoetbald hebben en nog steeds indirekt betrokken zijn bij onze vereniging.

Betty Minks

Betty was een bezig bijtje. Dat wat ze op haar nam, moest goed en compleet geregeld zijn. Jarenlang heeft zij zich voor onze vereniging ingezet. In de tijd van onze voormalige voorzitter Anne Hettinga, maakte zij samen met Thea Blijenberg 's morgens al de hapjes klaar die ' s middags na de wedstrijd van het eerste uitgeserveerd werden. Voorzag bij thuis wedstrijden van het eerste elftal eigen en meegereisde bestuursleden van de tegenstander als goede gastvrouw samen met Thea van bakjes koffie en andere zaken.

Ook in die tijd was zij actief binnen de kantine. Samen met haar man Catrienus vulde zij kantine diensten in. Ook in het schoonmaken van de kantine was zij maandags van de partij. Grote activiteiten heeft zij binnen haar kunnen mee georganiseerd. Bij het onderlinge sport toernooi van de toen nog diverse gemeenten in Friesland, regelde zij mede binnen de kantine hier vele belangrijke dingen voor. Het hoogte punt van deze activiteit was een barbeque na afloop met een deelname van ruim driehonderd ambtenaren.

Ook bij het afscheid van Foppe de Haan waarop ons terrein bijna 4500 toeschouwers waren, heeft zij binnen de kantine veel arbeid verricht. Ook heeft zij jaren lang de bingo's geregeld voor zowel Pasen en Kerst.  Niet alleen de prijzen maar ook de administratie en leiding nam ze voor haar rekening.

Bij alles wat ze deed, legde ze een zware discipline neer en voelde zich hoogst verantwoordelijk voor een goede afloop. Een ieder binnen haar team wist ze door haar enthousiasme tot het uiterste te motiveren. Op allelei ander gebied binnen de vereniging verrichte ze nog hand en span diensten.

Ondanks dat ze de afgelopen jaren niet meer actief was verlies je toch als vereniging een voorbeeld vrijwilliger, animator.

Een bijzonder mens met een groot verenigingshart. Iemand in tijden dat de vereniging er bijzonder slecht voorstond, de neus omhoog hield en er het beste uit wilde halen.

Bedankt Betty.

Vanuit de vereniging wensen wij Catrienus, kinderen en kleinkinderen veel sterkte met dit verlies.