Van de Jeugdvoorzitter

23 november 2016 21:45

De eerste helft van de competitie zit er alweer bijna op. Sportief bekeken staat onze jeugd er prachtig op, elk weekend is er volop bedrijvigheid op de sportvelden, waar mede dankzij de vele vrijwilligers elk weekend de randvoorwaarden voor deze weer worden in gevuld.

Achter de schermen wordt er ook hard gewerkt, dit is niet altijd even zichtbaar, zo worden de richtlijnen en bepalingen binnen de jeugdafdeling bepaald door de Jeugdcommissie. Zo zijn zij afgelopen periode druk bezig geweest met de invulling van trainers en leiders, zalen regelen voor de diverse toernooien en wintertraining maar ook scheidsrechters, gastheren/dames, veld indelingen, en het coördineren van de diverse leeftijdscategorieën.

Een van de aandachtspunten van afgelopen seizoenen was de slechte overgangsregelingen intern van de jeugd naar de senioren. Het ontbreken van een coördinator JO19 en Hoofd jeugdopleidingen junioren maakten het er niet gemakkelijker op.

Met trots kan ik dan ook zeggen dat wij tezamen met de Prestatie Voetbal Commissie overeen zijn gekomen dat Fred Zijlstra is aangesteld als Hoofd Jeugd Opleiding Junioren, ZM en het tweede! Hiermee denken wij de overgang van de junioren naar de senioren te kunnen verbeteren.

Voor wat betreft de pupillen en JO15 mag ik jullie mededelen dat Ernst Veldman heeft aangegeven het komende seizoen wederom de rol van Hoofd Jeugd Opleidingen op zich te nemen. Wij als vereniging zijn zeer tevreden over de invulling van Ernst Veldman en juichen zijn verlenging dan ook zeer toe.

Ik wens jullie allemaal veel succes in de laatste wedstrijden en voor degene die Sinterklaas vieren een hele fijne Sinterklaas!

Sportieve groet Rene Banse Jeugdvoorzitter SWZ Boso Sneek

Fred Zijlstra (l) en Ernst Veldman (r)