Fijne Feestdagen

23 december 2016 16:00

Beste jeugdleden, ouders, leden SWZ Boso Sneek!
Terugkijkend op 2016 kan ik met trots zeggen dat we weer een fantastisch jaar hebben gehad. Daar waar doelstellingen werden gewijzigd, o.a. het niveau van de prestatieteams naar een hoger niveau te tillen, kan ik zeggen dat de weg nog lang is maar de eerste stappen vol overtuiging zijn gezet! Dat dit niet ten koste van alles mag gaan hebben we aangetoond door met sommige teams een niveau lager te gaan voetballen; soms heb je een stapje terug nodig om een sprong voorwaarts te kunnen maken. Deze lijn hebben we ook door getrokken naar de breedtesport teams, het spelniveau is aangepast aan de resultaten. Winnen of verliezen met hele grote cijfers is beide niet leuk.

Veel mooie momenten gehad waar het woord vereniging, het samen runnen, regelen en dragen van onze mooie club zichtbaar was. Dat begon aan het begin van het jaar met het terugkerende SWZ Nieuwjaars toernooi, waar alle jeugd m.u.v. de allerkleinsten aan mee doen. Een evenement waar de senioren door de invulling van de organisatie ook maximaal bij betrokken worden. Zij zijn actief als leiders, scheidsrechters, wedstrijdleiding, secretariaat en daarnaast de diverse ouders voor hand en span diensten.

Maar ook de betrokkenheid en invulling rond de wedstrijden van het eerste elftal worden georganiseerd, het verkopen van loten, het leveren van ballenjongens/meiden en het opluisteren van de wedstrijd met het leveren van de pupil van de week en in de rust de Bentacera Penalty Bokaal.

Ondanks de vele vacatures rondom de vrijwilligers viel het mij op dat er gelukkig ook mensen opstaan om de kar te trekken. Veel gehoord: sorrie wij werken beide, daarom is het zo belangrijk om de lasten, lees werkzaamheden, te delen. Vele handen maken licht werk geldt ook in deze. Met name de allerjongste jeugd de F-League is fantastisch opgepakt. In het begin van het seizoen was er een terugloop van aanwas en dat had uiteraard meerdere oorzaken. Maar doordat diverse ouders onder leiding van de F-League coördinator ongevraagd de schouders er gigantisch ondergezet hebben is ook de onderlinge competitie voor de jongste jeugd weer een waar feest geweest. Uiteraard wil ik ook een ieder bedanken die achter de schermen de randvoorwaarden heeft gecreëerd zodat de jeugd kon voetballen,  van terreinmedewerker, kantinepersoneel tot scheidsrechters!

Dit zijn maar een paar voorbeelden maar wel die voor een ieder herkenbaar zijn en prima binnen de cultuur van onze vereniging passen!

Afgelopen jaar is het nieuwe beleidsplan gepresenteerd, in het verlengde is er ook een technisch beleidsplan geschreven. Dit is geschreven door de beide Hoofden jeugd opleiding te weten pupillen en junioren, en deze zullen komend jaar de uitvoering bewaken en bijsturen daar waar nodig. Uiteraard doen zij dit niet alleen en weten zich wederom voor de randzaken gesteund door de Jeugdcommissie en v.w.b. de uitvoering door een team van trainers en technisch coördinatoren.

Rest mij jullie te bedanken voor het afgelopen jaar, ik wens jullie een fijne Kerst en alvast een ontzettend gelukkig nieuwjaar toe! Wees voorzichtig met vuurwerk en zie jullie volgend jaar weer op de velden.

Sportieve groet,

Rene Banse, Jeugdvoorzitter van de mooiste club van Sneek en omstreken SWZ Boso Sneek