Nieuwjaarstoernooi 2017 2

18 januari 2017 22:15

Terugblik op en foto's van wederom een zeer geslaagd nieuwjaarstoernooi.

Stipt 9 uur geeft de toernooicommissie het startsein voor het 3e nieuwjaarstoernooi in de Sneker Sporthal. De categorie JO-11 (voorheen E-pupillen) bijt  de spits af onder een goed gevulde tribune met vele ouders van de fanatieke spelers! In de 2 uren die volgen komen schitterende passeeracties en felle duels voorbij, de EHBO’ers moeten geregeld de zaal in om werkzaamheden te verrichten. Poule B bleek flink aan elkaar gewaagd te zijn, na het opmaken van de eindstand werd geconstateerd dat er 3 teams gelijk waren geëindigd. Rusland, België en Italië behaalden allemaal 8 punten, om toch een winnend team aan te kunnen wijzen werd vervolgens kritisch naar het doelsaldo gekeken. Wonderwel was het doelsaldo bij alle teams +4, zodoende 3 winnende teams in deze poule en werden ze allen getrakteerd op een doos oranjekoek! In Poule A bleek Engeland met 4 overwinningen de onbetwiste winnaar, Frankrijk werd zelfs met een 7-1 nederlaag naar huis gestuurd!

foto's JO11

De volgende categorie; JO-13 (voorheen D-pupillen) stonden al te trappelen tijdens de laatste wedstrijden van de JO-11. Het fanatisme spatte er hier ook vanaf, mede door de uitstekende leiding van het SWZ-scheidsrechterskorps konden de wedstrijden netjes in de hand worden gehouden! In poule A een net zo’n spannende ranglijst als bij de JO-11, 3 landen met evenveel punten (7pnt.). Nederland, Engeland en Frankrijk waren zeer aan elkaar gewaagd maar het doelsaldo van +6 van Frankrijk was iets beter zodat de doos oranjekoek naar dit team ging! In Poule B bleef het spannend tot zelfs na de wedstrijd, Rusland en Italië bleken gelijk te zijn geëindigd maar na overleg bleken beide teams in de onderlinge wedstrijd verkeerd opgesteld te hebben gestaan. Na dit recht gezet te hebben kwam Italië als ongeslagen winnaar naar voren, 12 punten en een doelsaldo van 13 voor en 0 tegen! De Italiaanse doelman zal een rustige ochtend hebben gehad!

foto's JO13

Om 1 uur was het de beurt aan JO-15 (voorheen C-junioren) om te strijden voor de titel en de doos gebak! Gelukkig kregen niet alleen de winnaars een presentje, elk team kreeg een tas uitgedeeld met een gezonde snack (appel), een vaantje en als gadget een SWZ-pennendoos met 2 mooie pennen! Ook in deze categorie bleken de teams redelijk aan elkaar gewaagd, Denemarken en Griekenland wisten in poule A beide 10 punten te behalen en speelden alleen tegen elkaar gelijk. Wederom moest het doelsaldo uitkomst bieden, Griekenland wist enkele malen flink spektakel te bieden met 6-3 en 6-1 overwinningen en kwam uit op +11, Denemarken daarentegen had het lastiger en kwam niet verder dan +5 wat resulteerde in een tweede plaats. In poule B wist Rusland met overmacht de winst te pakken; alle wedstrijden eindigden in een overtuigende overwinning zodat men met 12 punten de doos gebak in ontvangst mocht nemen! Vanuit de dames-/meisjesafdeling van SWZ was geopperd om de meisjes niet mee te mixen maar met een eigen team mee te laten doen, helaas behaalde dit team in de JO-15 geen overwinningen.

foto's JO15

Rond half 4 mochten de gemixte JO-17 & JO-19 (voorheen B- & A-junioren) de zaal in, uit het verleden is gebleken dat deze categorie de meeste spelers bezit welke afwezig zijn zonder afbericht dus was er al gekozen voor grote teams; 8 of 9 spelers. Vanwege het ontbreken van enkele leiders/trainers moest de organisatie gelijk alweer schuiven met begeleiding, daarbij kwam het feit dat er wel heel erg veel spelers afwezig waren dat er nog meer geschoven moest worden. Al met al een slechte start van deze lichting, maar blijkbaar vinden ze het geheel normaal. In poule A werden er spectaculaire wedstrijden gespeeld; 3-9, 13-4, 6-6 en 7-4 onder andere! Het publiek wat de moeite had genomen om aanwezig te zijn kreeg voldoende doelpunten voorgeschoteld! Uiteindelijk wist Denemarken met 10 punten de eindoverwinning te pakken! In de andere poule werden minder doelpunten gemaakt  en was men flink aan elkaar gewaagd! Alleen het Russische damesteam wist geen enkel punt te pakken en zelfs geen enkel doelpunt te maken, hier gingen de Belgen met 10 punten aan de haal met de overwinning!

foto's vrijwilligers

Al met al een zeer geslaagde dag met weinig blessures, mooie goals en veel tevreden gezichten! Langs deze weg willen wij iedereen die meegewerkt heeft aan deze dag bedanken; van bestuur tot fotograaf en van scheidsrechter tot EHBO’ers!

teamfoto's