Geslaagd Appie Minks toernooi in Workum

12 maart 2017 20:30

Al weer twee weken geleden streek op 25 februari het JO9 legioen van SWZ Boso Sneek neer in Workum voor het jaarlijkse zaalvoetbal en zwemfestijn in de Rolpeal.

Alle spelers waren op papier zo eerlijk mogelijk verdeeld over de zaalteams. In twee poules werd er gestreden om een plaats in de finale. De teams Geel, Oranje, Groen en Zwart waren behoorlijk aan elkaar gewaagd en gingen lange tijd gelijk op. In de laatste wedstrijd moest dan ook bepaald worden wie uiteindelijk in de finale terecht zou komen. Uiteindelijk trok Oranje, op basis van het doelsaldo, aan het langste eind.

In de andere poule bleek team Rood voor team Wit, Wit-Zwart en Blauw te sterk en met ruime overwinningen de gedoodverfde finalist.

In een adembenemend spannende finale tussen team Oranje en team Rood werd uitgemaakt wie zich de overall kampioen mocht noemen. De reguliere speeltijd van 12 minuten leverde een 1-1 gelijk spel op. De verlenging op basis van de ‘Golden Goal’ duurde langer en langer en werd spannender en spannender. Na bijna 20 minuten voetbal werd besloten om nog maximaal 1 minuut te voetbal om vervolgens over te gaan tot het nemen van penalties. In de laatste vijf seconden werd de wedstrijd alsnog beslist door een doelpunt van team rood.

Eindelijk konden de welverdiende medailles uitgereikt worden: Goud voor team Rood, zilver voor team Oranje en brons voor alle andere teams. Na een teamfoto en het bedanken van de vrijwilligers en de EHBO kon er door de liefhebbers nog een verkoelende duik in het zwembad genomen worden.