SWZ Boso Sneek VR 30 + sluit het seizoen winnend af

19 juni 2017 9:00

Het tweede seizoen van de SWZ Boso Sneek dames 30 + zit er alweer op. Dit weekend heeft het team het seizoen super afgesloten met een BBQ en toernooi in Deinum. Afgelopen vrijdag was de beste datum volgens datumprikker om even samen te komen. En het grootste deel van het team was dan ook aanwezig.

20 Dames en beide trainers Anton en Ivo hebben genoten van de lekkere BBQ die geregeld was bij Horeca Catering de Vries ( was helemaal top). Gezellig een hapje en een drankje en later op de avond nog een  paar danspasje gedaan onder begeleiding van Ivo.

Wel 10 keer is gevraagd naar de vertrektijd van zaterdag want het toernooi van Deinum stond op de planning.

Onder het genot van een drankje nog 2 spelers over gehaald om toch meet te gaan. Om half 11 moesten we op het Sneekveld aanwezig zijn zaterdag, de zonnebrillen waren in grote getale aanwezig.

Deinum had ons uitgenodigd en ook een team uit Hoogezand was van de partij. Als eerste kwam het topteam uit Sneek aan op het parkeerterrein van Deinum waar ze op dit moment bezig zijn met een hele grote verbouwing want er komt een nieuwe kantine. Het was allemaal even passen en meten maar alles was toch dik voor elkaar.

Na een actieve warming up konden we om 12:00 los tegen Deinum. Een leuke wedstrijd maar we waren nog niet helemaal wakker en de felheid ontbrak zichtbaar. Met een tegengoal van Deinum liepen we met teleurgestelde koppies van het veld af.

Na 5 minuten rust en een duidelijke speech van beide trainers mochten we aantreden tegen Hoogezand. Het voetbal was iets beter en de ballen kwamen steeds meer aan bij de juiste spelers waardoor we ook wel kansen creëerden. Toch wist Hoogezand de 0-1 te scoren. Met nog maar een paar minuten op de klok is het niet gelukt om er een andere draai aan te geven en met een nederlaag verlieten wij het veld voor een half uurtje pauze.

Iedereen was het er snel over eens dat het spel wel beter was en dat we de 2 volgende wedstrijden punten moesten gaan pakken. Na de thee of koffie speelden we wederom tegen Deinum en je kon gelijk merken dat we wakker waren en begonnen de wedstrijd veel sterker dan de voorgaande partijen. Goaaaaaaaaaaal! en dit was een hele opluchting voor het hele team. Helaas raakte Rona (de dame die de goal maakte) geblesseerd en moest het veld verlaten. In de laatste minuten scoorde Deinum nog een goal. Met een gelijk spel maakten we ons klaar voor de laatste wedstrijd.

De droom is natuurlijk om het seizoen winnend af te sluiten en de zomerstop in gaan. En die droom is uitgekomen want Manuela scoorde een prachtige goal! Wat een heerlijk moment is dat en het hele team was in extase na deze prachtige overwinning op Hoogezand. Daar moet op gedronken hi ha ho klonk er vanaf het veld.

Heerlijk met de groep nog een drankje gedaan en toen weer richting Sneek.

Hierbij willen we Deinum bedanken voor de organisatie. Ook beide trainers Anton en Ivo die het hele jaar weer klaar hebben gestaan voor ons team. Bij afwezigheid van Ivo ( ivm stage) hebben we ook nog twee gasttrainers gehad. Raymond en Henk bedankt.

Het was wederom een prachtig seizoen met ook weer veel nieuwe aanmeldingen. Iedereen een hele fijne zomer en tot volgend seizoen

Wil je eens een keer een wedstrijd bewonderen van ons top team dan ben je natuurlijk altijd welkom op onze mooie sportpark aan de Molenkrite

Hou de site van SWZ Boso Sneek in de gaten voor de datums.