Doelpuntactie prijswinnaars

25 juli 2017 20:30

Ook in 2017 een goed geslaagde doelpuntactie. De prijswinnaars waren dik tevreden met de gewonnen prijzen.

Doelpuntactie

In de maanden maart, april en mei heeft de doelpuntactie plaatsgevonden. We willen alle leden hier hartelijk voor bedanken! Er zijn verschillende prijzen gewonnen, niet alleen vanuit Sc Heerenveen maar de club zelf heeft ook een aantal prijzen toegekend. Zo hebben Remco Bosma, Robin Semplonius, Lasse de Vries en Marc van Ruiten SWZ-attributen gewonnen waaronder een SWZ-shirt en sporttas.

Daarnaast vielen een aantal jeugdspelers in grote prijzen waaronder penaltyschieten en een Meet & Greet met Sc Heerenveen spelers. Wilco Smorenburg mocht bij beide dagen aanwezig zijn en heeft een leuk verslag geschreven.

De activiteitencommissie

Penaltyschieten tijdens SC Heerenveen - N.E.C.

14 mei j.l. was het zo ver, nadat de uitnodiging van SC Heerenveen vol trots was ontvangen. Was Quillan best wel zenuwachtig, met name of zijn penalty er wel in zou gaan. Daarom werd er in de week voorafgaande aan deze wedstrijd nog flink geoefend met zijn zus Laura.Eenmaal bij het stadion aangekomen werden alle winnaars (ook andere verenigingen deden mee aan deze actie) meegenomen naar een VIP skybox.Tijd voor uitleg; de eerste helft mochten de winnaars vanuit de skybox naar de wedstrijd SC Heerenveen tegen N.E.C. kijken. Ongeveer 5 minuten voor de pauze was het tijd voor actie. Onder begeleiding werden de spelers naar de goal gebracht, recht voor het vak met de meest fanatieke Heerenveen supporters.Nadat van iedereen een foto werd gemaakt, was het tijd voor waar de jongens en meiden voor gekomen waren; de penalty.Quillan mocht als eerste en hij verdedigde de kleuren van SWZ met verve, want hij schoot de bal strak in de kruising.Daarna werden de overige penalty's door de jongens en meiden over het algemeen er mooi ingeschoten op 1 of 2 missers na.Onder luid applaus verlieten ze het veld weer om snel hun verhaal te kunnen doen in de skybox en natuurlijk de tweede helft te kijken. Heerenveen heeft uiteindelijk verloren met 2-0 verloren maar dat mocht de pret niet drukken van deze geslaagde dag.

Meet&Greet

De winnaars van de Meet & Greet waren namens SWZ; Jelmer Huijgen, Jesse Koopmans en QuillanSmorenburg.De jongens hadden even moeten wachten op deze dag maar uiteindelijk was het 19 juli j.l. zo ver.Om 14:45 verzamelen voor de hoofdingang van het Abe Lenstra stadion stond in de uitnodiging.Op deze warme dag stonden zo'n 30 jongens en meiden in eigen club tenue er helemaal klaar voor.Na een hartelijk ontvangst werden we naar de perskamer van SC Heerenveen geleid. De spelers kregen een flesje drinken en voor de ouders stond er koffie en thee klaar.De volgende Heerenveen spelers kwamen naar binnen gelopen; Jan Bekkema (21) keeper, Michel Vlap (20) middenvelder en Kik Pierie (16) verdediger.Na een inleidend gesprek door Ronny Venema (oud-speler) en gevolgd door de persvoorlichter (Erik Kofman) werd het woord snel gegeven aan de bezoekers, de kids.Ze mochten eenieder een vraag stellen aan de aanwezige voetballers. Dit leidde soms tot hilarische of ongemakkelijke momenten. Vragen zoals "zitten jullie ook in FIFA 18?" en "wat vinden jullie van het vertrek van St. Juste en Larsson?" en "Hoe lang zitten jullie al bij Heerenveen?" en "wat moet je doen om zo goed te worden zoals jullie?". Om 16:00 was het alweer afgelopen.Uiteraard nog even een foto- en handteken-momentje met de spelers.En als afsluiting een Goody-bag van Heerenveen.Was een ontzettend leuke middag voor de girls & boys.

Extra informatie over de doelpuntactie

Uitslag Doelpuntactie met de meeste sponsors, zij wonnen de Meet & Greet:

Quillan Finn Smorenburg - JO11-6 - 24 sponsors

Jelmar Huijgen - JO9-1 - 23 sponsors

Jens Koopmans - JO11-1 - 13 sponsors

Deonderstaande namen wonnen prijzen waaronder SWZ-kleding en sporttas:

Remco Bosmamet 9 sponsors

Robin Semplonius met 9 sponsors