Breedtesport teams seizoen 2017-2018

31 juli 2017 16:15

Ook voor de breedtesport teams (zeg maar de niet selectieteams bij de senioren) staat het komende seizoen al bijna weer voor de deur.

Zaterdag teams:

We starten op zaterdag naast de ZM1 met 2 zaterdagteams. Beide teams zijn ontstaan vanuit een vriendengroep en bestaan uit jonge enthousiaste spelers die voetballend maar ook voor onze vereniging nog een toekomst voor zich hebben.

ZM2 is vorig seizoen gestart als zelfstandige groep en was daarin serieus en fanatiek maar er miste toch een trainer/coach. Na wat speurwerk werd Bert Schotanus bereid gevonden deze taak op zich te nemen, dit nog naast zijn activiteiten voor de jeugd. Ook komend seizoen zal Bert deze enthousiaste groep weer gaan trainen. Een aantal spelers zijn wegens studie gestopt maar mede door de inzet van de jongens zelf zijn er een paar nieuwe spelers bij gekomen. Doelstelling is het kampioenschap in de 6e klasse te behalen, daarvoor gaat het team 2 keer in de week trainen, kortom serieuze plannen die hopelijk het gewenste resultaat op gaan leveren.

Het ZM3 van vorig seizoen is opgeheven, een aantal spelers zijn gestopt en het merendeel is terug gegaan naar Waterpoort Boy´s. Daarvoor in de plaats is op initiatief van Ramon de Vries en Erwin Spitse een nieuw team samengesteld dat bestaat uit jongens van onze eigen club aangevuld met spelers van ONS en LSC 1890. Het team gaat getraind en gecoacht worden door Almar Hesmerg. Net als ZM2 komt het 3e zaterdag elftal uit in de 6e klasse.

Zondag teams:

In het nieuwe seizoen starten we met 6 seniorenteams waarvan er 4 deel uit maken van de breedtesport. Helaas moest het 3e team vorig seizoen uit de competitie gehaald worden omdat er regelmatig te weinig spelers waren. Een samenvoeging met de ook al krappe selectie van het 2e zondag team was het gevolg. Bij de teamopgaves kon er geen 3e team worden opgegeven in Sportlink dus zijn de teams opgegeven als zondag 4 t/m zondag 7. De KNVB heeft echter de teams toch door geschoven en dat betekend dus dat alle teams opschuiven in rang, een soort van promotie eigenlijk. Dit zal zeker wennen zijn voor de mannen die bijvoorbeeld al jaren lang in het 6e spelen want dat is nu dus zondag 5 geworden. Kortom komend seizoen in de breedtesport de teams zondag 3 tot en met zondag 6. De teams komen in dezelfde klasse uit als vorig seizoen en daarin hebben dus geen wijzigingen plaats gevonden. Het is bewonderenswaardig te zien dat alle zondag teams in de breedtesport self supporting zijn, de teams regelen eigen trainingen en alles om de wedstrijden heen. Sommige teams hebben ook hun eigen sponsoring en kleding geregegeld. Kortom een groot compliment voor jullie zelfstandigheid en enthousiasme; dat wordt absoluut gewaardeerd. Komend seizoen wil ik samen met de teamcoördinatoren gaan bekijken wat de mogelijkheden zijn om voor de breedtesport teams een gezamenlijk toernooi met gezellige avond te organiseren, wellicht de start van een nieuwe traditie binnen onze mooie club.

35+ en 45+ teams

Het afgelopen seizoen zijn we gestart met 35+ en 45+ voetbal op de vrijdagavond. Dit is een succes geworden en ook het komende seizoen zullen beide teams weer acte de presence geven. Op de vrijdagavonden worden minitoernooitjes gespeeld op een half veld en worden georganiseerd bij de deelnemende teams. Aan de KNVB is het verzoek gedaan de wedstrijden aan te laten vangen om 20:15 dit omdat we afgelopen seizoen regelmatig in de knoei zijn gekomen met teams die hun trainingen moesten verplaatsen, in de winterperiode is dat meedere keren onmogelijk gebleken omdat de grasvelden niet gebruikt mochten worden. Ander voordeel van de iets latere aanvangstijd is dat de tegenstanders iets meer tijd krijgen om richting Sneek te komen. Beide SWZ Boso Sneek teams draaiden vorig jaar prima en we hopen dat dit ook het komende seizoen het geval zal zijn.

Voor de meeste teams is de trainingsavond en aanvangstijd hetzelfde gebleven, check voor de zekerheid nog wel even het trainingsschema op onze website.

We zijn als club blij en trots dat we in totaal over 9 seniorenteams en 1 35+ en 1 45+ team kunnen beschikken en hopen op een sportief, gezellig en blessurevrij nieuw seizoen.

Rest mij om alle teams veel succes maar vooral veel plezier toe te wensen voor het nieuwe seizoen. Maar eerst nog maar even genieten van de zomerstop. Allen een prettige vakantie gewenst!

Jan Kuperus