Voorbereiding ZM1 zit er op, zaterdag de 1e officiële wedstrijd

1 september 2017 14:30

Age Hains Boersma

Afgelopen dinsdagavond heeft SWZ Boso Sneek ZM1 de laatste oefenwedstrijd van de voorbereiding gespeeld en de blik kan vanaf nu gericht worden op het bekertreffen met Delfstrahuizen van komende zaterdag.

Trainers Niels Boot en Freddy Lodewijk startten 12 augustus met een heuse trainingsdag en een kleine week later stond de eerste oefenwedstrijd op het programma. In Oudemirdum werd van 3e klasser NOK met 2-3 gewonnen, de doelpunten werden gemaakt door Alwin Hettinga, Emile Bizimana en Rinke Hiemstra in een evenwichtige wedstrijd. Een traingingsweek later kwam Oranje Zwart uit Wanneperveen naar Sneek voor een oefenpotje, deze werd wederom door SWZ Boso Sneek in een overwinning omgezet. Met goed voetbal werd de 4e klasser met 5-0 verslagen, doelpuntenmakers waren Tim Posthuma 2x, Freerk de Jong, Brandon Yecid en een eigen doelpunt van Oranje Zwart.

Dinsdag werd de laatste oefenwedstrijd gespeeld in Stavoren tegen 3e klasser QVC met oud-SWZ Boso Sneek-speler Wieger Zwaan in de gelederen. Deze fysieke pot voetbal werd omgezet in een 3-6 overwinning waar SWZ Boso Sneek na een lastige eerste helft afstand wist te nemen in het 2e bedrijf. Tim Posthuma 2x, Alwin Hettinga 2x en Freerk de Jong 2x waren de doelpuntenmakers op deze mooie zomeravond.

Zaterdag om 15:00 uur start het officiële seizoen met een bekerwedstrijd thuis tegen 4e klasser Delfstrahuizen, het is afwachten of de goede resultaten uit de voorbereiding doorgetrokken kan worden.

Topscorers voorbereiding SWZ Boso Sneek ZM1

• Tim Posthuma, 4 doelpunten