Samenwerking SWZ Boso Sneek en ONS Sneek voor de allerkleinsten

16 september 2017 15:15

De samenwerking tussen SWZ Boso Sneek en ONS Sneek krijgt vorm: de Witte Lakenvelder League.
Met dit bericht willen we u informeren over de samenwerking van de beide clubs op het gebied van de aller jongste jeugdleden. Bij SWZ Boso Sneek worden ze de F-league genoemd, bij ONS Sneek de Champions.

Waarom samenwerken?

Het voetballandschap is aan het veranderen. Sporten als hockey, korfbal of rugby hebben zich enorm ontwikkeld in tegenstelling tot de conservatieve voetbalwereld (denk alleen maar eens aan de videoscheidsrechter). De KNVB gooit het pupillenvoetbal daarom als eerste op de schop en er zullen nog meer veranderingen volgen de komende jaren.

Daarnaast zijn de leden van weleer de consumenten van vandaag en zien we dit terug in het steeds moeilijker vinden van vrijwilligers.

Ook door de terugloop van voetballende leden hebben steeds meer clubs moeite om ieder spelend lid op zijn of haar eigen niveau te laten spelen. Clubs die dit wel kunnen en daardoor kwaliteit kunnen bieden en een passend sportief platform zijn daarentegen groeiende. Wij zien hierin kansen en gaan daarom in eerste instantie met de aller jongste leden kijken of we dit ook daadwerkelijk kunnen realiseren.

Hoe gaat het er nu uitzien?

De jongste jeugdleden gaan trainen en voetballen op het complex van SWZ Boso Sneek. De trainingen vinden plaats op de woensdagmiddag van 16:30 tot 17:30 uur. Daarnaast zullen ze op de zaterdagmorgen van 09:00 tot 10:00 uur onderlinge wedstrijden spelen op kleine velden.

Hoe gaan we het noemen?

In goed overleg is er besloten om er een nieuwe naam aan te geven. De naam van deze gezamenlijke activiteit gaat worden; “de Witte Lakenvelder League”.

Doel van de trainingen en wedstrijden

Het doel van de trainingen en wedstrijden is om de kinderen te laten wennen aan het voetbalspel. Door het spel te vereenvoudigen en met kleine aantallen te spelen, de trainingen alleen maar richten  op de technieken zullen ze zich optimaal kunnen ontwikkelen. Als we hierbij de leeftijdtypische kenmerken in acht nemen en de kinderen spelenderwijs plezier laten maken hebben we een geweldige “vooropleiding” voor de oudere leeftijdsgroepen gerealiseerd.

Wanneer gaan we beginnen?

We starten woensdag 27 september om 16:30 uur op het complex van SWZ Boso Sneek.
Zaterdag 30 september is de eerste onderlinge competitie ook op het complex van SWZ Boso Sneek.

Kom ons helpen?

We hebben jullie nodig!!

Zonder ouders is er geen voetbal. De beide coördinatrices van zowel SWZ Boso Sneek als ONS Sneek alsook de werkgroep zijn enthousiast. Het is een prachtige mogelijkheid om samen sterker te worden. Dit kan echter niet zonder jullie hulp. We zien dan ook graag dat jullie, de ouders, opstaan en ons ondersteunen. Zo kunnen we er samen een succes van maken.

Witte Lakenvelder League