Aanstaande zaterdag: de derby van het Noorden

28 september 2017 17:30

Zaterdag 30 september staat in de Zondag Hoofdklasse A de enige Friese derby op het programma. Om 20.00 uur ontvangt SWZ Boso Sneek de enige andere Friese ploeg, vv Heerenveen. Beide clubs staan in de onderste regionen van de ranglijst en zijn voornemens hier zaterdagavond wat aan te doen.

VV Heerenveen wordt dit seizoen, net als vorig seizoen overigens, getraind door Marcel Valk en assistent Hans Alleman. Beide mannen zijn geen onbekende in Sneek aangezien zij meerdere jaren als hoofd- en assistent-trainer verbonden waren aan ONS Sneek.

De ‘Feansters’ beleven een moeizame start van de competitie. Na 4 speelronden staat de ploeg op een laatste plaats met 1 punt. Dit punt werd behaald op de 2e speeldag tegen RKAVV. De overige wedstrijden werden dus verloren.

SWZ Boso Sneek staat momenteel op een 11e plaats met 4 punten uit 4 wedstrijden. Na het gelijkspel op de eerste speeldag tegen Jong Achilles ’29 werd afgelopen weekend de eerste overwinning van dit seizoen behaald. Thuis tegen Purmersteijn wonnen de mannen van trainer Germ de Jong met 3-1.

Beide ploegen zullen gebrand zijn op een overwinning. Allereerst natuurlijk om te laten zien welke ploeg het beste team van de provincie is, maar ook om het verschil op de ranglijst te vergroten (SWZ Boso Sneek) of te verkleinen (Heerenveen).

De aftrap is zaterdagavond om 20.00 uur op het sportpark aan de Molenkrite in Sneek. Na de wedstrijd zal Johnny Kamminga optreden in de kantine, zodat een eventueel feestje nog lang gevierd kan worden.

Zie ook:

Heerenveen SWZ Boso Sneek 1