Winnaars van morgen

31 december 2017 11:15

In de afgelopen jaren is er o.m. door de KNVB veel onderzoek geweest naar de meest geschikte methodes om jeugd te ontwikkelen. Dat leidt natuurlijk tot de nodige discussie en heeft consequenties voor de wijze waarop de verschillende groepen trainen en hun wedstrijden spelen. Eén van de resultaten van de KNVB is het rapport “Winnaars van morgen”.

Bij de JO9 en JO8 zijn we begin dit seizoen gestart met de implementatie hiervan door de indelingen van teams hierop aan te passen, het spelen van wedstrijden 6 tegen 6 en de rol van de RVA bij de (circuit-)trainingen van onze jongste jeugd. In het komende seizoen zal de implementatie van genoemd rapport ook consequenties hebben voor oudere leeftijdsgroepen bij de pupillen. Dat betreft zowel indeling, training als wedstrijden en maakt het dan ook noodzakelijk dat we ons als vereniging hier tijdig op voorbereiden.

In de bijlage alvast meer informatie over het rapport “Winnaars van morgen” en de wijzigingen m.b.t. de wedstrijdvormen.

Het is de bedoeling om in de komende maanden alle veranderingen projectmatig aan te pakken. Via de website willen we een ieder hierover verder informeren.

Wil je hier een rol in vervullen of heb je al eerder vragen neem dan even contact op met Fred Zijlstra, voorzitter Voetbalcommissie te bereiken op telefoonnummer 06-4066422 of via [email protected].

Bijlage 1: Infographic KNVB inzake nieuwe spelregels pupilllen
Bijlage 2: Spelregels nieuwe pupillenvoetbal