Spanjaard Nicolas Alejandro nieuw bij SWZ Boso Sneek

19 januari 2018 16:00

SWZ Boso Sneek heeft zich in de winterstop versterkt met Nicolas Alejandro. De 19-jarige Spanjaard sluit als rechtsbuiten aan bij de A-selectie.

Alejandro (voluit: Nicolas Alejandro Rodas Urrutia) kwam eerder uit in de jeugdafdeling van Primera Division-club Levante. Daarna liep hij in de Jupiler League korte tijd stage bij Telstar. Hij verblijft sinds afgelopen zomer in Nederland en woont inmiddels in Sneek.

“Hij heeft nog maar vier trainingen meegedaan en twee oefenduels gespeeld”, temperde hoofdtrainer Germ de Jong, met het de eerdere Spaanse rechtsbuiten-aanwinst Ramon Giro Batalla in het achterhoofd, de verwachtingen tegenover de Leeuwarder Courant.

“We willen hem geen druk opleggen. Om hem echt goed te kunnen beoordelen, hebben we meer tijd nodig. Maar het is een snelle technische speler die ene man kan passeren en een goal kan maken.”

SWZ Boso Sneek, nummer veertien in de Hoofdklasse A, speelt zondag aanstaande de eerste competitiewedstrijd na de winterstop. Op eigen veld wordt om 14.00 uur Silvolde ontvangen, de huidige nummer vier.

Nicolas Alejandro SWZ Boso Sneek 1