Vlap debuteert bij Jong Oranje

24 maart 2018 9:00

Michel Vlap heeft donderdagavond zij debuut gemaakt bij Jong Oranje. In zijn eerste wedstrijd voor het keurkorps verloor hij met 1-4 van België.

Oranje kwam in Doetinchem 0-1 achter. NEC-speler Groeneveld maakte in de tweede helft 1-1, maar de Belgen wisten nog driemaal doel te treffen.

Langeler was donderdag tegenover LC.nl lovend over Vlap: "Hij heeft iets speciaals. Vooral aan de bal is Michel heel vaardig. Hij heeft een goede eerste aanname en kan het spel verleggen. Typisch een talent. Hij is nog grillig, maar je ziet dingen waarvan je denkt: ja, dit gaat iets moois worden."

Zaterdag werd bekend dat Vlap door bondscoach Art Langeler ook is uitgenodigd voor de wedstrijd van Jong Oranje tegen Andorra (dinsdag). Eerder zou hij zich aansluiten bij Oranje onder 20, dat Tsjechië treft.

Michel Vlap (20) doorliep de jeugdopleidingen van Wit Zwart Sneek, VV Sneek en Sneek Wit Zwart. Sinds 2015 speelt hij voor sc Heerenveen. Vorig jaar nog was hij trainer van SWZ Boso Sneek JO17-1. Vanaf 2014 kwam hij uit in Oranje 018, -19 en -20.

Jong Oranje Michel Vlap