Drie punten! Winst SWZ Boso Sneek in Hoorn

22 april 2018 16:30

SWZ Boso Sneek heeft zondagmiddag gewonnen van Hollandia. Mats Bruining was de man van de wedstrijd, hij tekende voor de belangrijke winsttreffer.

De wedstrijd kende een rommelig karakter. Beide ploegen gingen in de openingsfase redelijk gelijk op. Pas na rust viel het eerste en enige doelpunt van de middag: een goede goal van Mats Bruining. Hollandia drong nog wel aan, maar zag ook de eigen goal af en toe onder vuur worden genomen door onder andere Huitema, Wester en Visser. Pronk had namens de thuisploeg de meeste mogelijkheden, maar hij rondde er - mede door goed ingrijpen van keeper Boersma - geen succesvol af.

De winstpunten zijn belangrijk voor SWZ Boso Sneek, dat daarmee stijgt naar de elfde plek op de ranglijst. Het verschil met de nacompetitieplekken is weer iets groter geworden, maar nog niet onoverbrugbaar. Volgende week, in het Koningsdagweekend, speelt de formatie van Germ de Jong uit bij MSC – de nummer tien. In Meppel wordt op zaterdagavond om half acht afgetrapt.

Hollandia SWZ Boso Sneek 1