Zondagmiddag De Bataven thuis in strijd tegen nacompetitie

13 mei 2018 8:45

Het slot van de competitie nadert. Alle ploegen in de Hoofdklasse A hebben nog drie wedstrijden te spelen tot de zomerstop. Zondagmiddag ontvangen wij De Bataven uit Gendt.

Afgelopen Bevrijdingsdagweekend stond er een inhaalronde gepland. Hierin kwam SWZ Boso Sneek niet in actie, maar een deel van de concurrentie wel. De Bataven verloren op eigen veld met 0-1 van Leonidas. RKHVV en DHC hoefden eveneens niet in te halen, terwijl Heerenveen en Jong Achilles hard onderuitgingen tegen respectievelijk Silvolde (1-8) en Achilles 1894 (0-4).

Bij winst vandaag gaat SWZ Boso Sneek over De Bataven heen op de ranglijst. RKHVV speelt thuis tegen Heerenveen en zal daar hoogstwaarschijnlijk geen punten morsen. Onderaan de ranglijst kan vandaag al een degradatiebeslissing volgen, wanneer het gat tussen Jong Achilles en Heerenveen groter wordt. Bovenaan de ranglijst blijft het spannend voor SJC, dat inmiddels een gat van vijf heeft opgebouwd ten opzichte van de enige andere overgebleven titelkandidaat Achilles 1894.

De kampioen van de Hoofdklasse A gaat naar de Derde Divisie. De periodekampioenen spelen nacompetitie om promotie, terwijl de nummers dertien en veertien tegen degradatie moeten strijden. De twee laatste clubs degraderen direct naar de 1e klasse. Het beloven dus nog enerverende weken te worden.

Het duel tussen SWZ Boso Sneek en De Bataven wordt afgetrapt om 14.00 uur.

Zie ook:

De Bataven SWZ Boso Sneek 1 Voorbeschouwing