Viertal nieuwe spelers tekent bij SWZ Boso Sneek

14 mei 2018 17:30

SWZ Boso Sneek heeft zondag vier nieuwe spelers kunnen presenteren. Gustavo van der Veen, Fekadu Toussaint, Ruben Ybema en Danny Burgers ondertekenden hun spelersovereenkomst voorafgaand aan het duel tegen De Bataven.

De komst van Van der Veen (25)  en Ybema was al eerder aangekondigd. Hij maakt de overstap, na vier jaar, van ONS Sneek naar SWZ Boso Sneek. Bij de oranjehemden was hij basisspeler op de rechtsback. De 24-jarige Ybema speelt vanaf de jeugd bij VV Workum. Als verdediger staat hij daar voornamelijk links in het centrum, maar ook als stormram in de spits kan hij uit de voeten.

Toussaint (22) komt over van Be Quick 1887. In de jeugd kwam hij uit voor verschillende BVO’s, waaronder SC Cambuur en FC Groningen. Na een korte periode bij FC Emmen, eindigde zijn seizoen bij FVC door een lange blessure. Daarna speelde hij nog voor Leeuwarder Zwaluwen, alvorens hij vorig seizoen neerstreek in Haren. Toussaint is een linksbenige middenverder, die het liefst op de nummer tien-positie speelt.

Danny Burgers wordt komend seizoen één van de drie keepers bij de A-selectie. Hij keert terug bij SWZ Boso Sneek, waar hij twaalf jaar geleden al eens debuteerde als keeper in de degradatiekraker tegen ROHDA Raalte (0-4 winst). Via Heerenveense Boys en CVVO keert hij nu dus terug onder de Sneker lat. Bij SWZ Boso Sneek gaat hij bovendien aan de slag als keeperstrainer en met het opzetten van een keepersopleiding. “Ik heb heel veel zin om weer op het veld te staan met oude bekenden als Huitema en Visser, en natuurlijk is het een leuk weerzien met oud CVVO-trainer Germ de Jong.”

Verder werd afgelopen weekend bekend dat de vereniging met keeper Sjouke Kingma en Gerben Visser overeenstemming heeft bereikt over het met één seizoen verlengen van hun verbintenissen. Zij zijn dus ook na de zomer te bewonderen in Tinga.

Zie ook:

Danny Burgers Fekadu Toussaint Gerben Visser Gustavo van der Veen Ruben Ybema Sjouke Kingma