JO13-toernooi wordt Gerrit Abma-toernooi

25 mei 2018 12:45

Het JO13-toernooi van SWZ Boso Sneek draagt met ingang van dit jaar de naam van wijlen Gerrit Abma. Dat heeft hebben het verenigingsbestuur en de toernooiorganisatie na overleg met de familie Abma besloten.

Gerrit Abma overleed vorig jaar december op 80-jarige leeftijd. Hij was decennialang actief binnen de vereniging en haar voorlopers, onder meer als eerste elftalspeler, trainer, bestuurslid en vrijwilliger.

Met de vernoeming van het toernooi wil de vereniging de herinnering aan Abma en zijn betrokkenheid bij de club, en de jeugdafdeling in het bijzonder, levend houden. "Abma was een clubman pur sang", aldus voorzitter Frank Slob. "Dat we dit als vereniging mogen doen is een prachtig eerbetoon. Zijn bijdrage aan de vereniging is en blijft daarmee, als naamgever van het Onder 13-toernooi, een inspirerend voorbeeld voor de jeugd van nu en van de toekomst."

Het Gerrit Abma-toernooi wordt dit jaar op zaterdag 9 juni georganiseerd. Het deelnemersveld zal bestaan uit tientallen ploegen uit Noord-Nederland. Een ieder is van harte uitgenodigd om langs de lijn te genieten van een prachtige jeugdvoetbaldag.

Gerrit Abma Gerrit Abma-toernooi JO13-toernooi