Blackboys 2 - SWZ Boso Sneek 3

Black Boys 2 (zon)

vv Sneek Wit Zwart 3 (zon)

Mannen zondag, 3, 3e klasse A

3 april 2016 11:00

Heuving, J.A.

Afgelopen zondag stond er weer een heuse derby op het programma.

Op sportpark het Schuttersveld werd de wedstrijd tussen de koploper SWZ Boso Sneek 3 tegen hekkensluiter Blackboys 2 gespeeld.

Doordat ´´de Blackboys´´ zich nog moesten omtoveren tot de ‘’Redboys’’ vanwege het minimale verschil in tenue startte de wedstrijd iets later dan gepland. Een aantal jongens van Blackboys mochten zich laten gelden in de hoofdmacht die middag, daardoor werd het elftal aangevuld met jongens uit het derde en vierde. Hierdoor stond er een iets ander team op het veld dan de thuiswedstrijd.

Het beloofde zonnetje liet bij aanvang van de wedstrijd nog even op zich wachten, dus werd er van de wit/zwart hemden gevraagd om zelf te shinen. Dit deed good old ´´Telli´´dan ook. Na een combinatie ronde hij beheerst af, 0-1. SWZ Boso Sneek wist de eerste helft nog 3 keer te scoren, waarvan bij één goal een polletje de helpende hand bood, de keeper van Blackboys verrast werd en over de bal heen trapte. Blackboys deed nog wel wat terug door de ruststand op 1-4 te zetten. Inmiddels deed de zon ook zijn beloofde werk.

Gelijk na rust zorgde Ewoud met een mooi schot over de keeper, vanaf rand 16, voor de 1-5. Ondertussen speelde zich tussen de gebroeders Veenstra (de ene Blackboys de ander SWZ Boso Sneek) een voorstelling af waar menig kijker van ‘’het familiediner’’ zijn vingers bij zou aflikken. Niet veel later werd er een strafschop toegekend aan Sneek. Ryan ‘’de zuurstok’’ Schuurman zag zijn kans schoon om aan te leggen vanaf 11 meter. Beheerst schoot hij de bal tegen de touwen. De mannen van het derde zouden hierna nog twee keer scoren en Blackboys deed nog wat terug waardoor er een 2-8 eindstand op de borden kwam te staan.

Het derde staat met een wedstrijd minder, 1 punt voor op de nummer twee. Aankomende zondag wacht Irnsum uit. Mocht hier gewonnen worden dan wordt er op 17 april een mogelijke kampioenswedstrijd gespeeld, thuis om 12:30 uur tegen Franeker.

Graag tot dan!